Gå til innhold
Trond

116 GTV frontrute

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt de 2 siste som lå på lager i Norge hos glassimportoren  :P

Men, Carrozzeria har en ny rute liggende hos seg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den så vanskelig å få tak i da ?

Før jeg solgte GTV6en så lurte jeg på å bytte rute. Snakket da med Bilglass-spesialisten i Haugesund og han hadde ruta i sine kataloger,både med og uten fargefelt,og leveringstid ca. ei uke.

Dette blir fort to år siden så ting kan jo selvfølgelig ha forandret seg.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uorginale ruter er det ingen problemer og få tak i, det er værre med de orginale. Forskjellen er ofte at de orginale rutene ofte er tykkere enn de uorginale, dette gjør at de isolerer bedre mot støy og ikke sprekker like lett som de uorginale. Har man glassforsikring og går til en glassmester for og få byttet ruten så får man ofte en uorginal rute da det er denne som glassmesteren har best fortjeneste på. Be om orginalrute!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, da Tor Erik og jeg undersøkte i vår sto korrekt rute fremdeles i katalogen, både med og uten solfelt oppe. Begge hadde antenne i frontruten. Ved forsøk på bestilling fikk vi svar at de desverre var godt ut, men at det kunne skaffes klar rute uten antenne.

Highwood motors i England og OK parts i Tyskland kan heller ikke skaffe så når det gjelder ruter til 116 så er det bare å kjøpe det du kommer over. Hva som var tilgjengelig for 2 år siden er ofte ikke tilgjengelig i dag. Kom tilbake om 5-10 år og situasjonen er nok bedre.

Highwood har ikke med antenne.

Det vi fant ut så er det umulig å få tak i ny korrekt rute med mindre du finner ett firma som har det på lager fra gammelt av.

Lykke til.

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger Alfetta GTV frontrute jeg også. Skjekket med et firma som heter BA Bilglass i Oslo, de kunne skaffe grønntonet rute til kr 3075,- fra Sverige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...