Gå til innhold
ledel

Havari?

Anbefalte innlegg

Vel, har dere lest salgsannonsen min vet dere det alt. Men i går (7. juni) klarte ene remhjulet til registerrema på bilen min å borre seg gjennom plastdekselet og dette av.. Og da kan dere selv tenke dere hva som skjer med reima?  :o

Det jeg tenkte på, hva er "worst case scenario" og "best case scenario"? Alfa 155 Q4 det er snakk om.

Billøs i flere uker sikkert jeg nå  >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best case: Sett fast reimhjulet, se etter ev skader på alle hjul, pass på at ingenting har falt ned og gjemt seg rundt reimhjulet på veiva. sett på ny reim og start the engine. Vet at ventilene berger på 8v lancia turbo-motoren. pga lavere komp er det vel mer klaring til stempel. Men vet ikke om det er slik på 16v turbo. men man kan jo håpe..

Lykke til, og velkommen i foreningen for registerskadde! Vi bli bare fler og fler! Det gikk IKKE bra på 3liter v6, løsnet hjul hos meg også, jeg hentet opp en komplett 164 QV fra tyskland for det halve av hva et verksted hadde tatt for reparasjon av motoren. Bytta motor (2 stk ut og en inn) i 10-15 minus i fjorvinter. Øvelsen gjentas helst ikke, men duverden så bra det ble til slutt.

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok bilen bakpå en henger i stad og kjørte den til Motorforum. De byttet rem for meg fredag 2 juni, så dette ble en garantisak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...