Gå til innhold
Gjest Alfanatiker

GTV6 sommer-/landeveisracer

Anbefalte innlegg

Hentet torsdag kveld forrige uke en GTV6.

Litt dill og dall som må fikses på den men fungerer veldig bra og tar seg godt ut på bilder og noen meters avstand.

Dette er gjort på den utover det orginale :

3.0 V6 med Jetronic fra 75 (hadde gått ca 85000 når den ble montert i 2004)

Senket med Bilstein Racing i front og Gule koni bak (justert på maks).

Lilla powerflex i casterstag.

16" Azev A med 225/45 -16 Falken både forran og bak.

Stebro bakpotte, Imasaf mellompotte

Fittipaldi Personal ratt.

30mm RSR stag i front med uniballs.

Shankle Grenrør.

Ellers er bilen utstyrt med et svart skinninteriør som ser relativt greit ut.

Planer :

Utbedre rusten som er på begge framdører, nedkant av venstre framskjerm, ved venstre støtfangerfeste i front, under venstre baklampe, i reservehjulsbrønn, i torpedoveggen, i "falsen" under gummilisten til bagasjeluken. Skal også ta ut baksetene innen rimlig fremtid for å utforske hvordan det ser ut under der (edit: Fant ingen rust).

Stebro mellompotte.

Bilstein Racing dempere bak.

Andre kammer.

Utbedre foringer til enten uniballs eller polyforinger så langt det lar seg gjøre.

Trekke om førerstol og Fittipaldi rattet mitt da disse er litt slitt.

På sikt en hellakkering.

Ellers skal jeg beholde bilen med det utseende den har. Den er akkurat slik jeg vil ha den og den skal ikke bli hverken lavere eller høyere, samt skal ALDRI få lakkerte fangere eller annet dill. Vil ha et rent og pent utseende. :)

Bilder :

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3826&g2_serialNumber=1.jpg

IMGP0215.jpg

IMGP0217.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må komme deg til Lærdal på treff og se om du kan sette ny rekord for bilen på strekningen Oslo-Lærdal. Har en mistanke om at jeg var pilot på gjeldende rekord  ;)

Nyydelig bil, angrer på at jeg ikke tok vare på den selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratis, den bilen er jo drømme bilen min, meget pen som den er nå, som du sier, hold deg unna

dill dall og lakking av støtfangere. Meget pen bil, håper å få en prøve tur om ikke så lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til fra meg også!  Det var jeg som solgte bilen til Ronny.  Pga.sykdom kan jeg ikke kjøre bil lenger, så jeg måtte selge begge bilene.  Jeg er helt sikker på at han kommer til å ta godt vare på den. 

156'en har jeg forøvrig solgt til min mor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott vogn. Ta godt vare på den!

(liten avsporing: Hva skjer med Giuliettaen?)

Jeg har forresten noen gamle bilder av denne bilen, hvis du er interessert i slikt + en salgsannonse fra en gang i tiden. Jeg tar vare på mye rart gitt...

Mvh Torbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott vogn. Ta godt vare på den!

(liten avsporing: Hva skjer med Giuliettaen?)

Jeg har forresten noen gamle bilder av denne bilen, hvis du er interessert i slikt + en salgsannonse fra en gang i tiden. Jeg tar vare på mye rart gitt...

Mvh Torbjørn

Giulietta'n står på verkstedet jeg har med noen andre kommende alfister (han ene har allerede 2 alfaer). Skal prøve å få kjøpt meg et sveiseaparat i løpet av sommeren og lære meg å sveise så skjer det ting på den også. :)

Gamle bilder kan være interessant ja. Alltid gøy med sånne ting.

-Ronny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://u5.no/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=3812&g2_page=1

her er det noen "godt organiserte" bilder av hvordan bilen ser ut på noen meters avstand. Det er også en mappe der hvor jeg har detaljerte bilder av mangler som rust og sig i lakken osv. Samt jeg har en mappe med noen bilder av bilen som er tatt av første eier. :)

Glan så mye dere vil. Mobb gjerne rusten også. Jeg lover den skal ordnes  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med flott bil Ronny.

Ser ut som et godt utgangspunkt for en strøken bil. Vet du om bilen noengang er blitt lakkert/restaurert eller er den totales originales ?

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må komme deg til Lærdal på treff og se om du kan sette ny rekord for bilen på strekningen Oslo-Lærdal. Har en mistanke om at jeg var pilot på gjeldende rekord  ;)

Rekord? Særlig....

Det er flere GTV6'er som skal den veien 2. juni...

Har ligget i trening på vestsiden av Mjøsa og finjustert slitasjen på dekkene i det siste... ;)

Men bilen din var fin, gitt. Ikke tvil om det.

Var det den GTV'n som bodde i den låven i Vestby? TEMs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekord? Særlig....

Det er flere GTV6'er som skal den veien 2. juni...

Har ligget i trening på vestsiden av Mjøsa og finjustert slitasjen på dekkene i det siste... ;)

Men bilen din var fin, gitt. Ikke tvil om det.

Hehe, rekord med bilen til Alfanatiker jeg mener. Det var jeg som solgte den bilen til CA før de pusset den opp og solgte den til Jørn. Bilen på avataren min er Lars Petter sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, min selges nok ikke - den står for tiden og suger ut alt som finnes på bankkontoen min.

Dette er tidligere bilen til Jørn - jeg hentet den fra vinterdvale tidligere i år og kjørte den til Vestby for å gjøre den klar for salg. Gikk med noen liter Bumpershine ++  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med flott bil Ronny.

Ser ut som et godt utgangspunkt for en strøken bil. Vet du om bilen noengang er blitt lakkert/restaurert eller er den totales originales ?

AA

den ble lakkert opp igjen for 5-6 år siden. Noe sigvart er det i lakken så den jobben skal helt klart gjøres opp igjen etterhvert. Kommer til å legge en del tusen i den i løpet av sommeren men vi får se hvor de havner. :)

Mads H var han som hadde den før den ble pusset opp på CA så han vet kanskje hvordan den var før dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I annonsen jeg skal prøve å finne (fra 94) mener jeg å huske at den hadde meget lav km (noen og 30 tusen?), og en litt oppjazzet 2,5 liter... Denne bilen var et smykke i yngre dager, og blir det vel igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I annonsen jeg skal prøve å finne (fra 94) mener jeg å huske at den hadde meget lav km (noen og 30 tusen?), og en litt oppjazzet 2,5 liter... Denne bilen var et smykke i yngre dager, og blir det vel igjen?

satser absolutt på det... Men noen å 30 tusen sier du? Aner ikke hvor bilen var mellom 94 og Mads Heggø sitt eie (det er vel trolig rundt 6 år siden). Men nå står den iallefall på ca 47 000. Gikk ut ifra at den hadde vært rundt engang siden det er en gammel bil. Men om den virkelig hadde gått så kort den gangen så skal det neimen ikke forundre meg. Den har iallefall ikke vært brukt spesielt mye når Jørn har hatt den heller. Noen som vet hvor bilen var mellom 94 og ca 2000?  hehe  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satser absolutt på det... Men noen å 30 tusen sier du? Aner ikke hvor bilen var mellom 94 og Mads Heggø sitt eie (det er vel trolig rundt 6 år siden). Men nå står den iallefall på ca 47 000. Gikk ut ifra at den hadde vært rundt engang siden det er en gammel bil. Men om den virkelig hadde gått så kort den gangen så skal det neimen ikke forundre meg. Den har iallefall ikke vært brukt spesielt mye når Jørn har hatt den heller. Noen som vet hvor bilen var mellom 94 og ca 2000? hehe 8)

Kan jo huske feil, men jeg tror ikek det. Skal lete i kveld...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om den virkelig hadde gått så kort den gangen så skal det neimen ikke forundre meg.

Hehe, bilen har neppe gått kun 47kkm. Du har et slitent indre ledd på tannstanga, høyre side. Pluss slark i leddet til rattstammen. Disse symptomene tyder nok på x47kkm og ikke 47kkm. ;) TEM snakket noe om at instrumentene har skiftet plass innbyrdes i dashen, kan det da være slik at disse en gang har blitt byttet ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TEM snakket noe om at instrumentene har skiftet plass innbyrdes i dashen, kan det da være slik at disse en gang har blitt byttet ut?

satser på at det heller var en tidligere eier som foretrukket å holde fokuset på speedo istedenfor rpm. De har forøvrig nå fått sin rettmessige plass igjen  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk skrudd en liten time på verkstedet i dag. Og for å komme med en oppsummering : Jeg tror jeg bør bytte fordelerlokk og rotor. Trolig også Pluggledninger. Sjekket pluggene og de som satt der bar Beru Ultra x med 4 "pinner". De hadde 16mm størrelse på "skruhodet". Vet ikke om det er vanlig med 21 her jeg? til å begynne med så gjorde jeg den tabben at jeg stappet en 21mm pipe ned der og prøve å få den godt ned og over pluggen. Siste gang jeg gjør det iallefall, slet vel 30 min med tenger og diverse skrutrekkere for å prøve å få den opp igjen  ::)

Får vel kjøpe noen slitedeler ved neste lønning (som trolig blir lav pga stor sannsynlighet for streik fra lørdag :( )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakis, bruk heller skralle og pluggnøkkel i 3/8" størrelse! Mye enklere og komme til på den bakerste pluggen på venstre side med litt mindre verktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakis, bruk heller skralle og pluggnøkkel i 3/8" størrelse! Mye enklere og komme til på den bakerste pluggen på venstre side med litt mindre verktøy.

la oss heller bare si det slik at siden jeg ikke har skaffet meg tilstrekkelig med verktøy enda så svinger jeg innom vestby når jeg skal skifte plugger 8)

Har du forresten "råd" om hvor man skaffer billige bra plugger til den motoren? Syntes noen hvisket noe om at jeg skulle spørre deg  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denso på bilekstra er forholdsvis billig. Og er det bra nok for Corolla er det vel bra nok for en GTV også.  :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...