Gå til innhold
håk

q4 girkasse i en super?

Anbefalte innlegg

hei. så på en q4 delebil/rep.objekt. er det mulig å bruke 6-trinsskassen fra en q4 i en "vanlig" v6 24v? blir det kanskje masse kluss pga utgående aksling til bak på q4? hvordan er det med innfesting til motor?

har også hørt snakk om at qv girkassen er litt annerledes giret enn super sin. stemmer dette?

blir nok ikke gjort noe sånne store prosjekt enda, men er litt sugen på å skaffe delebil og "oppgradere" bilen på sikt om mulig uten enorme inngrep ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er lik som på 155 q4 vil det være en del jobb å få gjort dette. Front diffen til 155 q4 er veldig annerledes enn diffen i de 164 kassene jeg har skrudd på ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. så på en q4 delebil/rep.objekt. er det mulig å bruke 6-trinsskassen fra en q4 i en "vanlig" v6 24v? blir det kanskje masse kluss pga utgående aksling til bak på q4? hvordan er det med innfesting til motor?

har også hørt snakk om at qv girkassen er litt annerledes giret enn super sin. stemmer dette?

blir nok ikke gjort noe sånne store prosjekt enda, men er litt sugen på å skaffe delebil og "oppgradere" bilen på sikt om mulig uten enorme inngrep ::)

Har sett bilder av denne girkasa i en fwd 164. Det er visst "bare å sperre" utgående aksel til bakhjul-

Jeg har 5 trinns QV kasse som er mye lavere gira enn vanlig/super 3,0. Hadde gjort seg med et 6. gir der du har 5. Tror jeg har ca 3000 o/m ved 90 km/t i 5. Det er moro, men det koster litt på forbruket. hender at jeg tror jeg har et gir til,pga av turtall/hastighet, og prøver å gire opp. Men nei da, der var det ikke flere å ta av...

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...