Gå til innhold
Han5y

Registerreimras?

Anbefalte innlegg

Kom i fra klassetur nå nettopp,kjørt et par venner hjem,og rett borti boligfeltet så laget den plutselig en rar lyd (noe alla "vrrrrrrrr"),etterfulgt av "motor control failture" på kjørecomputern,uten noe spesiell kjøring.Helt plutselig..

Motoren fortsatte å gå,men ingen framgang,den er gått 55000km nå,og den var på service for 1 måned siden.

I følge fadern så var det samme lyd som da registerreima røyk på en fiat 1,9D bobilmotor..

Kan prøve å filme lyden senere,men noen som har aning hva er det er?Er redd..huff..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om motoren fortsatt går så er det jo ikke regreima...  det sa ikke du til meg i sta.. hehe.

Høres veldig rart ut at den ikke går forover, da må det jo være noen feil et sted knyttet til drivverket. Røket drivaksel, gåen clutch... osv osv.  Men rart det står "motor failure" i så fall...  snodig. Film lyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den går, har som nevnt ikke regremma røket.

Men den kan være skadet, eller noe subber innpå. Det kan være et deksel eller en annen rem som har røket og kilt seg innpå. (Generatorrem eller balanseakselrem). Start den derfor ikke. Ring Viking og få den på verksted pronto.

Jeg var utsatt for dette på Maseratien. Da var det generatorremm som hadde røket og kilt seg inn ved registerremma. Jeg fikk kjørt bilen på Viking og kunne konstatere hva som hadde skjedd, og at kamremma hadde benyttet sjansen til å skippe en tann. Det var akkurat så det holdt uten ventilskade. Puhh!! Pust ut. Det lå fortsatt slintrer av den røkne remma innmed nedre kamremhjul ,og den hadde garantert lagd Sirkus Pengelens om jeg ikke hadde stoppet motoren med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den går, har som nevnt ikke regremma røket.

Men den kan være skadet, eller noe subber innpå. Det kan være et deksel eller en annen rem som har røket og kilt seg innpå. (Generatorrem eller balanseakselrem). Start den derfor ikke. Ring Viking og få den på verksted pronto.

Jeg var utsatt for dette på Maseratien. Da var det generatorremm som hadde røket og kilt seg inn ved registerremma. Jeg fikk kjørt bilen på Viking og kunne konstatere hva som hadde skjedd, og at kamremma hadde benyttet sjansen til å skippe en tann. Det var akkurat så det holdt uten ventilskade. Puhh!! Pust ut. Det lå fortsatt slintrer av den røkne remma innmed nedre kamremhjul ,og den hadde garantert lagd Sirkus Pengelens om jeg ikke hadde stoppet motoren med en gang.

Det der stuntet prøvde jo rpm head i lærdal for noen år siden.. Dog ikke med samme resultat som deg..  :-X

Dynamorreima røyk og deler av den havnet der den ikke skulle være. Resultat, ventilsalat.

abg.jpg

Men når det gjelder 156'n så høres det veldig rart ut at motoren går men at bilen ikke har fremdrift.. spesielt siden motorlampa lyser.. Mer fakta!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk girene. er giroverføringen gåen en plass vil det kunne skurre fra girkassa. varsellamper og alfa må man uansett ta med en klype salt, selv om dette hørtes en smule alvorlig ut. håper det ikke er ille...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være cluchen som har delt seg eller noe... minner litt om golfen eg hadde...motoren gikk men det kom sånne lyder når eg prøvde å kjøre framover...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mye svar,har enda ikke fått tatt opp lyd,men skal prøve å få det til i dag.Men etter at lyden kom så ble det null framgang,om man prøver å starte bilen nå så blir det bare en"vrrrrr"-lyd når man vrir om tenninga.Og slutter når man vrir tenninga tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mye svar,har enda ikke fått tatt opp lyd,men skal prøve å få det til i dag.Men etter at lyden kom så ble det null framgang,om man prøver å starte bilen nå så blir det bare en"vrrrrr"-lyd når man vrir om tenninga.Og slutter når man vrir tenninga tilbake.

skal du bestemme deg snart?  Går motoren eller gjør den ikke?  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså,når dette først sjedde så gikk motoren med rar lyd,slo den av.Når man slo den på igjen så da virket ikke motoren,men kom kun en rar lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mao motoren tenner ikke? da er vel reg.reim nærliggende å tro... kjedelig det, men dere er vel i så fall innen garanti..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er på verksted,og telefon er fått,det var regreimras,dette går heldigvis på garantien da bilen har gått 55k km,og det skal skiftes på 60k km.

Utrolig kjipt at den skal stå på verksted i 2 uker,nå som de fleste biltreffene er i de neste 2 ukene..ahh..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tro om det var din alfa sto på trondsen auto på lørdag når jeg hentet min..? Fin bil  :) Håper det går raskere å få din fikset.. de brukte en og en halv måned på å få min i orden etter registertrøbbelet :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tro om det var din alfa sto på trondsen auto på lørdag når jeg hentet min..? Fin bil  :) Håper det går raskere å få din fikset.. de brukte en og en halv måned på å få min i orden etter registertrøbbelet :(

Om det var en sølv faceliftutgave med 17" felger så er det nok vårs :)

I følge trondsen så skulle problemene være borte på 1,5-2 uker,håper det,i stedenfor 1 og en halv måned..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det gått 1 måned siden problemet kom,og den er enda ikke kommet hjem,de venter på toppen,så er den nok ferdig om en liten stund.

Noen flere som har blitt utsatt for regreimras?Hva blir byttet?Kostnader på slikt?Osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det gått 1 måned siden problemet kom,og den er enda ikke kommet hjem,de venter på toppen,så er den nok ferdig om en liten stund.

Noen flere som har blitt utsatt for regreimras?Hva blir byttet?Kostnader på slikt?Osv.

Joda, spurte dem på Trondsen når jeg leverte bilen min i forrige uke. "Det bli mella 10 og 40 tusen"... Så smilte han litt.. =) Gidda ikke mase mer, men han var ekspert på registerreimh****tte på 156 i følge han selv. Så hilste jeg til bilen din før jeg dro, Hansy, som jeg lovte =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hilste jeg til bilen din før jeg dro, Hansy, som jeg lovte =)

Nå er det vel strengt tatt pappas bil da: Men hansy kommer nok med egen om ikke altfor lenge :D :D :D

Uansett ergerlig at det skal ta så laaaaang tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,Kristian,glad noen i det hele tatt orker å dra å se på den.Trenger nok all trøsten den kan få. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,Kristian,glad noen i det hele tatt orker å dra å se på den.Trenger nok all trøsten den kan få. :)

Joda, bilen er jo fin, selv om d hang noen ledninger ned fra motorrommet... Regner med dere får henta bilen før meg så du må gjerne gi en hilsen til min også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ordna hjullager og bremser på min bil hos Essen Bil i Spydeberg forleden. De er Honda / Saab-forhandler.

De hadde også inne en SW pre facelift som hadde hatt registerras. Alt var blåst til helvete på den, altså worst case scenario. De fortalte meg at de hadde fiksa det for 25 000.. Synes ikke det var noe voldsomt gal pris?

Nå fikk jeg ikke med meg hvilken motor det var, men det var i alle fall AC på den.. noe som kan tyde på at det ikke var en 1,6 i alle fall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bella var endelig ferdig nå,så da sitter vi oss på bussen klokke halv 7 og henter den,hærregud så godt det skal bli!! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bella var endelig ferdig nå,så da sitter vi oss på bussen klokke halv 7 og henter den,hærregud så godt det skal bli!! ;D

Lykke til, og gi rapport om den svarte.. Står den enda ute med rompa mot bygget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess,det gjordet vist det,hva var feilene sa du?

Trondsen har vært flink å satt de riktig iallefall:

93cd.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

registerreima har tanna over... Så vet ikke omfanget enda. Men motoren går enda, med ulyder.. Ser ut som den står slik jeg forlot den på bildet der :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...