Gå til innhold
Dank

Treigt speedometer på 156

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har opplevd de siste dagene at nåla på speedometer er blitt kjempetreigt. Dette gjelder bare når farten reduseres. Ved akselerasjon, så beveger nåla rimelig raskt opp.

Nåla er så tregt at ved rask nød nedbremsing, så tar nåla over 10 sekunder å komme ned til 0 km/h etter bilen er stanset.

(Egentlig så går nåla ikke helt ned til 0, den peker på ca. 2-3 km/h mens bilen står stille .....)

Det ser ikke ut som det er noe mekanisk feil, da nåla klarer seg fint å henge med under akselerasjon.

Jeg har lyst å sjekke jording og kontakt på gir-kassa, men er ikke sikker på hvor disse ligger.

Er det noen som har en tegning på hvor disse befinner seg eller har tips på hva jeg bør sjekke ?

Mvh

Dank.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering :

ha prøvd å rense et par el.kontakter på girkassa uten suksess.

Når nåla på speedometer synker mot null, så virker det som den går litt ujevnt => hikke litt.

Kan som sagt ikke se at det er noe som står i veien for nåla da den går jo helt fint opp når jeg øker farten .......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...