Gå til innhold
Jarle jr

Startmotor Bertone, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Starteren på Bertonen røyk idag, akkurat nå som jeg hadde overtalt min bedre halvdel til å være med til Lærdal :(. Spørsmålet er: passer starterene om hverandre? Min bil har 1300 gearkasse, 2000 motor og er en 72 mod. Mvh Jarle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 2 ulike startere til nordmotorer. 8 og 9 tenner, spørs hvilket på hvilken motor du har. Du har 2000 motor og har 132 tenner på svinghjulet, da har du vel en 9 tenners starter?. Så lenge du har samme antall tenner og den rent fysisk passer er det vel OK.

Hvordan døde den da? Kan kanskje fixes. Jeg hadde en som døde, men livnet til ved litt bruk av vold. (var blitt tørr og hang)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill. Den har gått saktere og saktere for hver gang jeg har starta bilen. Skal få tatt den ut etter jobb idag og se om det finnes håp for den, eventuelt om den får nok strøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var det jeg sa i går?  :-\

Huff...  Her er det jo også mye som kan være gjort...  Vet du noe om hvva slags svinghjul som sitter på bilen? For forskjellige startere med forskjellige anntall tenner tilpasset svinghjulene og størelsen på motoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill. Den har gått saktere og saktere for hver gang jeg har starta bilen. Skal få tatt den ut etter jobb idag og se om det finnes håp for den, eventuelt om den får nok strøm.

Lukter det svidd Ampére når du kjører starteren? Før du gjør noe annet - bytt jordingskablene - den som sitter mellom starter og motorblokk er vanligvis en sånn flat vevd jording - der rister og skaker det og denne jordinga går i oppløsning. De koster noen få kroner på en hvilken som helst rekvisitaforretning og er en billig start på feilsøkinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startmotoren er nå demontert renset og smurt. Resultat: Raskeste starteren i byen ;D

goodie ;D

Apropos start....  koblet du fra laderen på bilen min når du var der oppe (eller var det ikke på verkstedet du skrudde)? Evt kan du sikkert prøve fyre den også om du har lyst. tror det bare er å koble på minusen til batteriet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...