Gå til innhold
Mostra

Antenne 156 SW

Anbefalte innlegg

Er førstegangseier av en 2001 156 SW, og er kjempefornøyd med bilen  ;D,men ikke med radioen.

Sitter en ny Pioneer, men radioenforholdene er dårlige. Skyldes dette den originale antennen? Noen som har erfaring med dette?

Evt. finnes det alternative antenner eller antenneforsterkere å anbefale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange har opplevd dette problemet - også jeg. Radioforholdene er adskillig dårligere enn de var i min gamle Peugeot fra midt på 90-tallet.

Den antennen du ser på taket skal visstnok være en mobilantenne, mens radioantennen er integrert i spoileren over bakvinduet. Den lar seg derfor ikke skifte. Mulig det finnes antenneforsterkere som duger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe, hadde en 605 før med biltema antenne og den hadde 100 ganger bedre mottak enn min 2005 SW.

Noen som har løsning på problemet? Dårlig signal jevnt over og nesten ingenting ut av byen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på, samme problem med 147'en. Har dog blitt noe bedre enn det var akkruat da jeg overtok den, da var det helt håpløst.

Null problem på 159'en forøvrig, der er mottaket bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet takantennen på min gamle til en kombinert tv,gps, radiogreie.

Funket meget bra, og i tillegg var radioen jeg brukte var forberedt på to antenneinnganger.

Derfor beholdt jeg den orginale, pluss en antenneforsterker fra bilextra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet cd-spiller idag til en billig JVC spiller med USB,AUX og mp3 avspilling, koblet til via kabler fra "Connects2" som lar meg bruke knappene på rattet, og må bare si fra om radiomottaket og signalet ble mye bedre. Fikk inn stasjoner som før ble hoppet over. Lyden fikk også 100 ganger mere dybde og klarhet, den orginale spilleren er helt ubrukelig iforhold....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antenna bak på taket er vel ikke noen mobiltelefonantenne? 

Hvis jeg skrur den av faller ihvertfall radiosignalene nesten helt ut.  Setter jeg på den lille 10 cm saken, er mottaket også dårligere enn med den lange (ca 30 cm)

Mottar alt av stasjoner med god stereolyd.  Har en Blaupunkt og Boseanlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en antenneforsterker i foten av den antennen. Denne trenger strøm. Bytter du ut orginalradioen må du ha en separat strømforsyning. De fleste som driver med bilstereo har disse. Biltema hadde tidligere, men kan ikke se denne i sortimentet lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en antenneforsterker i foten av den antennen. Denne trenger strøm. Bytter du ut orginalradioen må du ha en separat strømforsyning. De fleste som driver med bilstereo har disse. Biltema hadde tidligere, men kan ikke se denne i sortimentet lenger.

Hmm... Trengte ikke det da jeg byttet på '05n ihvertfall. Bare en sånn ISO til PIN adapter.  http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Antenne/Adapter-ISO-PIN/

Men den nye spilleren ville ikke slå seg på skikkelig før antennen var tilkoblet. Antagelig jord i den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...