Gå til innhold
Ulf B

164 Nøling ved pådrag

Anbefalte innlegg

164 TS. Bilen går bra og har brukbart skyv på høyt turtall, men "nøler" litt på vei opp, rundt 3000 omdr. Møter liitt motstand før skyvet kommer. Merkes særlig på 2. gir. Forslag?

Ulf B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden du har skiftet tenningsdeler som coil, tennplugger, tennkabler? Kan muligens ha noe med det å gjøre hvis det er lenge siden dette ble skiftet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig byttet plugger og plugg + coil-ledninger (ikke coil, men det er kanskje på tide). Men jeg oppdaget i dag at hvis jeg letter ørlite på gassbeinet når det "kritiske" turtallet nærmer seg, går det langt bedre. Kanskje blir det litt mye bensin på et punkt??

Ulf B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan og være en morken/sprukket slange etter luftfilteret. Litt falskluft forårsaker omtrent det samme problemet. Begynn alltid med den enkleste løsningen og eliminer eventuelle feilkilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis sprukne innsugsgummier. (de 4 gummiene som binder sammen plenum og innsug) Sjekk for lekkasje ved at bilen går på tomgang samtidig som du sprøyter startgass på gummiene og beveger litt på plenumet. Høre etter endring i gange på motoren. Blir det det er det bare å bytte...

PS. fikk du fatt i radiator? har en liggende som egentlig er din. Kan ta med til Lærdal om du eller noen du kjenner skal dit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La merke til småsprekker i innsugsgummiene, har ikke prøvd det ut slik du beskriver. I tilfelle: Er de greie å skifte? Kan de skiftes uten mye demontering? Neppe dyre saker, eller hur?

Radiaotor har jeg ordnet, men har du en som egentlig er min??? Det betyr vel at jeg har snakket med deg i forbindelse med bilkjøp i Bergen? Hvis så: Jeg trives godt med min nye, gamle Alfa.

Ulf B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...