Gå til innhold
andreasg

Kjørecomputer 147 / kjørelys

Anbefalte innlegg

Er det noen måte å få automatiske kjørelys på en '01 147 selespeed? omprogramere e.l.?

Tenker da på at nærlyset går på automatisk når jeg starter bilen (uten at jeg vrir hendelen til 'nærlys')

Grunnen til at jeg vil dette er at når jeg skrur på nærlyset så senkes lysstyrken i displayet til kjørecomputeren som gjør det ulesbart i sterk sol. Hvis jeg hadde hatt automatiske kjørelys så hadde jeg ikke trengt å skru på lysa og kjørecomputeren hadde vært leselig

-andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Når du skrur på lysene tror bilen at det er mørkt og dimmer displayet. Men det visste du sikkert.

Jeg har fikset dette ved å justere lysttyrken for natt/dag til det samme i kjørecomputeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du justerer lysstyrkene separat. Det er en innstilling for mørke og en for dagslys. I alle fall er det det på min fra 2004.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden lysbryteren er på, så kjører vi jo i prinsipp alltid mørkekjøring. Har aldri vært plaget av hverken for mye eller for lite lys i displayet, så jeg har ikke gjort noe med innstillingen på min, men jeg ser jo motivasjonen for å forsøke å endre på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki

Får se om jeg kan få noen til å justere det for meg, rart at det ikke går an å få 'automatiske kjørelys'

Takker for svar ihvertfall :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysstyrken justerer du selv ved hjelp av menyene på Connect Nav. Trykk på "Main" og trykk deretter inn den store sorte knappen til høyre. Velg Connect og deretter Video. Tar deg ett minnutt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eeeeh, nå aner jeg at du kanskje ikke har navigator i bilen din, og da blir nok justering av lysstyrke i display noe annerledes. Jeg melder pass i så fall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...