Gå til innhold
Gjest Alfanatiker

Rengjøring av stål etter asfaltmatte og tectylskraping

Anbefalte innlegg

Hva funker?  er nå ferdig med å skrape vekk asfaltmattene inne i Giulietta'n og går over på tectylen når jeg har fått kjøpt meg noen bukker til å parkere bilen på.

Hva slags erfaringer har du med fungerende stoffer til å vaske stålet rent etter "klineriet" som blir igjen etter skrapingen?

- Ronny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke jeg har prøvd altslags skit. Mest effektive jeg har kommet opp med til nå er vinkelsliper med stålbørster. Mere effektivt og bedre resultater skal du lete lenge etter.

først skrap det groveste med hoggjern så vinkelsliper med stålbørste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg snakker om å gjøre rent etter griseriet...  IKKE få tectylen eller asfaltmattene vekk. Det har jeg allerede metode på ;)

Hva funker? parafin? tynner? Diesel? white sprit? rød sprit? spyleveske? Vikingfjord? Absolutt? Jaeger? Seidel?  HVA!!!???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil helst ikke lage unødige riper i stålet  :-\

Dessuten er det ikke egentlig lov å slipe der jeg har verksted. Er det virkelig ikke noe stoff man kan bruke for å vaske det vekk med? Jeg nekter iallefall å slipe det vekk, det er ikke snakk om engang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God gammeldags white spirit funker som bare det! Jeg har gjort denne operasjonen i vinter på min bil. Først skrapet av 8 bøtter med tektyl og asfaltmatter og deretter vasket rent med det nevnte stoff.

Kjør på med masse white spirit og la det trekke litt først så vasker du av med en fille og gjentar operasjonen et par ganger, så skal du se det blir gullende rent.

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...