Gå til innhold
Landmann

AR Giulietta 1985 2.0; hvem har/har hatt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sjansen er overhengende stor for at den 4. Alfa'en kommer i hus.

(Spør meg ikke hvorfor den feminime "mor Theresa"-delen i meg kommer fram når et Alfa-barn gråter og vil ha et hjem. Det blir bare sånn  ;D  Og spør for all del ikke kona; hun vet det ikke ......... ennå :P)

:)Har vært og sett på en AR Giulietta 1985 2.0. Bilen har todelt lakk; beigehvit overdel og grå lakk på nedredel. Kjennemerke DE ......

(1) Er det noen på forumet som har vært eier av denne bilen eller som kjenner eiere. (Jeg har ikke sjekket med biltilsynet ennå.)

(2) Er det noen på forumet som har eid/eier denne årsmodellen av Giulietta. (Denne bilen har original el-vindusheiser og sentrallås, samt det tre-liknende rattet til Alfa med tilhørende gir-kule).

Takknemlig for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en produsert i 83 (registrert i 84) med samme utseende som "din" men annen fargekombinasjon. Har ikke tre imitert ratt men det er i orginalt skinn (maken til det i GTV6), samme girkule som deg. El.vindu forran og bak, sigarettenner forran og bak, sentrallås, grønntonede vinduer og tåkelys både forran og bak. Husker ikke noe mer om ekstrautstyret...  Kjøper du denne må jeg komme en tur for å se på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en produsert i 83 (registrert i 84) med samme utseende som "din" men annen fargekombinasjon. Har ikke tre imitert ratt men det er i orginalt skinn (maken til det i GTV6), samme girkule som deg. El.vindu forran og bak, sigarettenner forran og bak, sentrallås, grønntonede vinduer og tåkelys både forran og bak. Husker ikke noe mer om ekstrautstyret...  Kjøper du denne må jeg komme en tur for å se på :)

:) Takk for svar!

(1) Hvilke erfaringer har du med bilen? (Elektriske..?)

(2) Er det originale forgassere montert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt Solex på den orginalt (fungerte bra), sitter Del Lorto nå (låter tøffere).

For å si det sånn...  jeg har ikke hatt problemer med det elektriske på den etter at jeg Eu godkjente den i fjor. Før den tid så hadde den stått uten skilter siden rundt 93. Så det som måtte ordnes før eu-kontrollen da innebar litt el problemer ja. Men uansett så er det ikke mye el problemer som gjør at du får problemer med å kjøre hjem 8)

Giulietta'n er etter min erfaring en veldig morsom bil å kjøre og syntes forøvrig den er mer "ekte" på veien enn gtv6'en fordi sistnevnte rett og slett er for behagelig. Jeg liker den gammeldagse mekaniske følelsen man får i giulietta'n. Men det betyr ikke den er direkte morsommere å kjøre. Men den har mer sjarm (syntes jeg). :)

Kan du ikke dobelclutchingens edle kunst så anbefaler jeg deg å øve den inn. Blir mye morsommere å kjøre når du får det til og du sparer deg selv for fremtidige problemer med synkroniseringsringer. ;)

Husk at det er viktig at oljen i både girkassen og motoren er varm før du begynner å gi på. Det tar på en sommerdag minst 30-40 min før du kjenner at bilen drar skikkelig godt. Girkassen sitter bak og får derfor ikke så mye varme fra motor, motoren rommer 6,6 liter olje med filterbytte (samt en god del kjøleveske) så det tar sin tid før det blir varmt. Varmeaparatet blir dog lunkent fort nok :)

Problemer du kan se etter er : Rust i jekkfester, hjulbuer bak, frontplate, nedkant av dører, skjøt mellom kanal og gulv (må opp med gulvteppe i døråpning, at alt det elektriske funker og lys som ikke skal lyse ikke lyser ved normal bruk, ubalanse i mellomaksel, synkronisering til 2. gir og ellers slark i girspak (denne slarker overhode ikke når alt er som det skal være), at el. vindu ikke er voldsomt treige, at gassere er riktig synkronisert og bilen drar jevnt og bra uten noe lugging, at hovedlys er skikkelig justert.

Er sikkert mer men kommer ikke helt på det i farten. :)

Får du den til en grei pris så kan jeg iallefall anbefale deg å kjøpe. En Giulietta er en artig bil med mye sjarm som er skikkelig kul på svingete veier og alikevel grei å kjøre på langtur :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og jeg har en rød 85 2.0 med 4 x el.vinduer og gråblått interiør...

Skal forøvrig ribbe/rigge den, så er det noen som ønsker litt deler får jeg sikkert litt til overs etterhvert...

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giulietta'n er etter min erfaring en veldig morsom bil å kjøre og syntes forøvrig den er mer "ekte" på veien enn gtv6'en fordi sistnevnte rett og slett er for behagelig. Jeg liker den gammeldagse mekaniske følelsen man får i giulietta'n. Men det betyr ikke den er direkte morsommere å kjøre. Men den har mer sjarm (syntes jeg). :)

Nå får du rull'n inn her a!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper sikkert å bytte foringer og dempere  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Rakis sin mening og det må du akseptere, han har tross alt gode forutsetninger for og uttale seg siden han eier et eksemplar av begge arter. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til Alfanatiker for listen med sjekkpunkter.

Hadde 2.0 ltr fra 1985 lyktepussere?

skal være standarutstyr såvidt jeg veit. Men kan ikke garantere det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Rakis sin mening og det må du akseptere, han har tross alt gode forutsetninger for og uttale seg siden han eier et eksemplar av begge arter. ;)

Jeg aksepterer ingen meninger som er feil. Det burde du ha fått med deg nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg aksepterer ingen meninger som er feil. Det burde du ha fått med deg nå ;)

Du burde lest hva jeg skrev. ;)

Jeg mente på ingen måte at Giuliettan var mer morsom å kjøre enn GTV6'en. Men sistnevnte er som cruiser å regne i forhold. En cruiser du kan kjøre jævla fort med. Giuliettan gir en MYE bedre mekanisk og "ekte" følelse. Men herregud da...  jeg sier ikke den er en bedre bil eller at jeg liker den bedre. Alt til sitt bruk...  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giuliettan gir en MYE bedre mekanisk og "ekte" følelse.  8)

Mer skranglekasse med andre ord!

nei..  den gir mer ekte følelse av å kjøre på samme måte som en giulia er mer "ekte" enn en 156 ;)

Men vil ikke lage noen diskusjon av dette. GTV6'en er mye mer morsom. Men nekter å si jeg er mer glad i den!  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er på bærtur uansett..

mulig jeg endrer mening etter den har fått nye foringer... den er litt slapp i fisken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm .... det var det ja. Bilen står på hjulvugger innerst i en garasje, men strengt tatt skulle den ha vært på vegen hvis det ikke var for at jeg bare skulle ......

- lakke opp støtfangerne samt sideskjørtene

- montere på originale hjulbuelister av plast (tipper det er en sjelden sak) og lakke disse

- overhale fordeleren pga slakk

- og sette på lysgrå fondmetallfelger.

Og siste gren på stammen måtte jo berges ettersom ikke du ville ha den  ;); 1990 rød 75 TS med 187k på telleren og 8 hjul til kr 4500 inkl.(!!!) omregistrering. Så det var dette med "fort gjort skal også gjøres".

(Jeg får se hva jeg får til mht Giulietta'n og bilder. Jeg har visst lovt det før  ::) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...