Gå til innhold
guha

Da blei det 159 som leiebil i sommer jippi

Anbefalte innlegg

Skal til Italia i sommer. Og fikk en hyggelig overaskelse at Europcar klarte å skaffe en 159 i 10 dager til 2600,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette var interessant! Skal til leie bil på Sardinia i 14 dager selv, og har forsøkt det samme uten hell. Men har ikke forsøkt Europcar. Og prisen var jo sensasjonelt lav. Pleier å betale 3500-4000 for 14 dager med klasse b er det vel - Punto og denslags... Har du gullkantede rabattavtaler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det pluss pluss da,eller? Fikk nettopp brev med sluttoppgjør fra Europcar (Nice, Frankrike) på 7 dagers leie av 159 JTD (120)

Grunnleia var 260 euro,men med forsikringer mm kom prisen opp i 506 euro (var klar over det når jeg leide bilen) (pluss 13 liter diesel som jeg ikke rakk å fylle på)

Da var det bare 250 euro egenandel ved skader,tyveri,innbrudd osv, (det kan lønne seg å ta med)

Ekstra sjåfør, sikkerhetspakke (påbudt i Italia, men måtte leies ekstra i France,og består av gul vest og varseltrekant)- og sittepute for jenta prutet vi med gratis. (jada, jeg så den, ekstra sjåfør hadde jeg med hjemmefra, men det koster vanligvis ekstra å la henne kjøre)

Fikk også 10 prosent rabatt på leieprisen ved å nevne at vi fløy ned med Norwegian. Vi leide bilen på flyplassen ved ankomst, da de ikke kunne love meg Alfa ved forhåndsbestilling.

GOD TUR!!

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lønner seg alltid å bestille bilen fra Norge... :) Og Europcar har tydligvis mange 159SW i flåten denne våren/sommeren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lønner seg alltid å bestille bilen fra Norge... :) Og Europcar har tydligvis mange 159SW i flåten denne våren/sommeren...

Det sto flere nye SW'er i Arese med lapper i ruta som det var skrevet Europcar på, så det stemmer nok godt ja :)

Hadde fått Citroen C4 hvis jeg ikke hadde stått i skranken og mast, han ringte til garasjen og spurte om de hadde 159 inne. De hadde en som var ledig ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette var interessant! Skal til leie bil på Sardinia i 14 dager selv, og har forsøkt det samme uten hell. Men har ikke forsøkt Europcar. Og prisen var jo sensasjonelt lav. Pleier å betale 3500-4000 for 14 dager med klasse b er det vel - Punto og denslags... Har du gullkantede rabattavtaler?

Gikk gjennnom jobben ja, Men rabatten var på 1 euro. Så det var ikke mye å snakke om. Har ikke valgt å ha alle forsikringer. Kommer heller ikke til å ha det. Egenandelen er vel på 4000 nok hvis jeg skulle skade bilen og jeg har skylda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kosta det å leie den varseltrekanten og vesten da? Høres jo helt merkelig ut. Akkurat som man skulle tatt ekstra leie for hjulene liksom..

Trekant og vest kan man jo ta med seg i kofferten og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kosta det å leie den varseltrekanten og vesten da? Høres jo helt merkelig ut. Akkurat som man skulle tatt ekstra leie for hjulene liksom..

Trekant og vest kan man jo ta med seg i kofferten og..

Fikk det gratis vi da, hva det egentlig skulle koste, vet jeg ikke. sikkert ikke mye. I italia var det visst "dødsstraff" hvis en fikk stopp på stradaen og ikke hadde dette tilgjengelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse vestene selger de jo på alle bensinstasjoner der nede for en billig penge, husker ikke prisen men tipper rundt en 50 lapp.

Så at det skulle gjøre utslag på leieprisen høres merkelig ut.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å sjekke pris på nettet på Europcar for 13 dager i august, hentning i Firenze, Europcar-web siden var ikke i stand til å gi noen pris, en eller annen "error", sjekket Budget, og med 10 % firmarabatt fikk jeg pris på 430 Euro for Punto Grande, da må vel 159 prisen være eksepsjonelt bra mener jeg!? Hadde jo vært kult med Punto Grande også, den er jo utrolig pen til å være en slik liten bil   ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukka opp en Grande Punto i Bergamo og på utleieparkeringen sto det drøssevis av 159, så det kan da ikke være noe problem...

(Puntoen var trivelig nok den, fikk æren av å kjøre den inn. I starten gjorde den bare 160, en uke etterpå klarte den lett 180 ;D)

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring Europcar sitt reservasjonskontor på Grini i Bærum... De fixer nok en god pris på 159...eller Grande Punto!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...