Gå til innhold
runsyv

hjul lager

Anbefalte innlegg

hei

høres ut som hjul lageret har tatt kvelden på høyre siden bak, er det noen som vet om dette blir nok en dyr reperasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sesong for hjullager???

Sitter i Göteborg og er litt surr i hode etter å ha hørt på lagerdur fra Oslo på formiddagen. Holdt tom. under fartsgrensa hele veien nedover for sikkerhets skyld. Tenkte lageret skulle overleve oppover igjen også.

Ringte Rosso underveis ..... sek. 2.900 for skifte av ett lager. 1.200 skandinaviske pesetas bare for lageret og 1t45min estimert arbeidstid. Får masse EB spares deler for dette og ofrer eget knokefett, og kanskje noe av Einars også  ;D om det skulle falle seg sånn.

Jo ... dette gjelder en 156 født like før milleniumskiftet.

kam (aka kollega)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,45t for bakhjulslager? Da bør du prøve og komme deg til MF. ;)

Javel .... jobber de fortere, eller har de lavere timepris :-\

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen på lageret er jo forholdsvis likt EB Spares. Men enogtrekvart time for å bytte lager når det nye kommer komplett med nav!? Jeg hadde bedt dem å slutte å dra meg i nesa! Snyte meg kan jeg gjørra sjæl. Hjul av, kaliper av, skive av, mutter av, nav av. Så motsatt rekkefølge med det nye. Må gå med mye kaffe der nede!

Hilsen

Einar  (Kollegaen til kollega. ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mulig å kun bytte hjullageret? Må hele hjullagersatsen byttes?

Er det denne?

http://www.mekonomen.no/katalog.asp?kidck=641778577&butik=6014-000&sprak=N

Fikk ikke mye ut av den linken, men her fant jeg settet:

http://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=336528&CarRefID=3907

Det går sikkert an å ta ut selve lageret og presse inn et nytt ett, men er det så mye å spare på det sett i forhold til ekstra arbeid og risiko? Jeg tror jeg holder meg til lagersettet i alle fall.

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror denne linken skulle fungere.

http://www.mekonomen.no/inetkat_no/default.asp?State=5&butik=6014-000&selectedCarBrand=1&selectedCarModel=6&selectedCarType=20009&selectedCatalogueCode=07#

Jeg har ulyd i høyre foran. Mener å ha hørt at de kan være mulig å smøre hjullageret med tynn olje elller lignende for å løse opp greaset inni lageret. For dermed å forlenge levetiden.

Meca var dyrere på framre hjullagersats enn det Mekonomen var. Mens på bakre var det omvendt.

Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...