Gå til innhold
Gjest Alfanatiker

Hvor glad er du i bilen din?

Anbefalte innlegg

Sitter her om natten og kom til å tenke på noe...  Hva hadde røket først av gromvogna di eller dama?

Om jeg hadde hatt dame (nei har ikke for øyeblikket) og hun sa jeg fikk valget med å selge bilen eller gjøre det slutt med henne... så.. ja da hadde jeg bedt henne stikke. På en annen side..  kanskje det er derfor jeg er singel?  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du Alfanatiker, du Alfanatiker... du tenker for mye du!

Men nå har du jo skaffa deg noe som er dyrere enn brennvin og farligere enn kvinnfolk, så da er det vel ikke mer å fundere på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en dame som prøver å styre livet ditt på den måten, så er det feil dame. Hos oss så er vi ganske samstemte når det gjelder bil, dvs jeg har lært henne opp ;) Derfor er vi stort sett enige i hvordan biler vi skal ha, bortsett fra at jeg har lyst på 116 og hun en Bertone som den neste bilen vi skal kjøpe ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en dame som prøver å styre livet ditt på den måten, så er det feil dame. Hos oss så er vi ganske samstemte når det gjelder bil, dvs jeg har lært henne opp ;) Derfor er vi stort sett enige i hvordan biler vi skal ha, bortsett fra at jeg har lyst på 116 og hun en Bertone som den neste bilen vi skal kjøpe ::)

Litt av dette som er poenget mitt....  noen lar damene bestemme for mye. Men ikke jeg...  Enten skal man være enige eller så passer man ikke sammen alikevel.

Hvorfor ikke kjøpe både Bertone og GTV. Og for å smøre henne litt så kan du kjøpe Bertone først ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her om natten og kom til å tenke på noe...  Hva hadde røket først av gromvogna di eller dama?

Om jeg hadde hatt dame (nei har ikke for øyeblikket) og hun sa jeg fikk valget med å selge bilen eller gjøre det slutt med henne... så.. ja da hadde jeg bedt henne stikke. På en annen side..  kanskje det er derfor jeg er singel?  ::)

Har du noengang vært i et seriøst forhold da Alfanatiker?  Jeg hadde blitt meget overrasket hvis du hadde bedt ei dame du var skikkelig glad i stikke fordi du ikke fikk så holde på med bilen 24/7.

Hvis du ikke greier å holde på ei dame for at du skal gnikke på GTV'n hele tida, så kanskje du har et mer skremmende forhold til bilen enn hva som er sunt ::)

Det er noe som heter kompromiss....og greier man å innføre det så kan man greie begge deler... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du missa poenget Tronden....  er ikke snakk om å gnikke. Men jeg ser støtt folk som selger bilene sine pga ei sur dame osv. Da er dama dems feil for dem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen må selge bilen sin pga sur kjerring, så er det vel pga tida typen bruker på bilen enten det er knikking,mekking eller kjøring. (HVis det ikke er noen som har pantsatt hus og kjerring og unger for å kjøpe drømmebilen da)  ;)

Står fortsatt på at med kompromiss så kommer man langt.

Klart man som Alfist er glad i bilen sin!! ;D Men alt med måte vel....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror dette er en håløs "diskusjon" fordi noen er litt mer ekstreme enn andre...  jeg pansetter ikke noen ting som helst for å kjøpe noe. Og tar ikke lån for å kjøpe bil. Og en bil uten lån kan ingen tvinge meg å selge ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan tvinge deg til å ha dame heller, så da er vel saken biff ;)

noe sier meg du kun er ute etter å være frekk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg pansetter ikke noen ting som helst for å kjøpe noe.

Lykke til med å kjøpe hus/leilighet uten å ta lån!  ;D;) (men det går kanskje greit enkelte steder?)

Tror "noen" her trenger et par år på nakken og minst et seriøst forhold før han kan uttale seg.  ;)

Men ingen damer med vettet i beholdt barberer hobbyene til typen helt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks Andy....Vi snakker samme språk.

Alfanatiker: Litt frekk/sarkastisk må man får være av og til ;) Ikke vondt ment uansett vet du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt ned så mye tid, svette og blod i min bil for ikke å snakke om penger. Så aldri i livet om jeg selger den. ikke om jer er blakk en gang! Er nokk kanskje derfor jeg ikke har dame  :D hun MÅ like biler og da spesielt Alfa og må ikke bli sur om den blir prioritert en lørdagskveld fremfor henne :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av dette som er poenget mitt....  noen lar damene bestemme for mye. Men ikke jeg...  Enten skal man være enige eller så passer man ikke sammen alikevel.

Hvorfor ikke kjøpe både Bertone og GTV. Og for å smøre henne litt så kan du kjøpe Bertone først ;)

Har jo bare 2 Minier under oppussing/ombygning + 156en, så et par Alfaer til er jo en smal sak ;) Vi har nok bestemt at en Alfa til får holde, ihvertfall til jeg har gjort ferdig et par Minier ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sa vel og en gang...hm..3 ganger faktisk at denne bilen skulle jeg beholde!

-128 skulle bli rå...men den hadde for mye rust..og jeg ga opp pga plass og tid..

-131 Racingen skulle jeg ALDRI selge... men solgte den til fordel for å kjøpe Coupe'n. fornuften tok overhånd.

-155an...Den skulle jeg hvertfall aldri selge..men nå.. på hue og rævva ut!

Ting forandrer seg fort og brutalt... eller man "oppdager" nye biler man får lyst på eller har hatt lyst på :)

Nå har jeg hvertfall hatt disse bilene(4stk)..og vet hva jeg har vært borti, og kan si om samtlige; at jeg kan gjerne ha en slik bil igjen  ;D

så altså.. jeg er så glad i dem at jeg savner dem, og jeg vil gjerne ha maken bil igjen en dag :)

Men da hadde det blitt mange biler i garasjen etterhvert  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men er forskjell på og kjøpe en bil og ikke legge noe stort arbeid i den bortsett fra vanlig service, til det jeg gjør på min bil. En blir liksom litt mere knytta til bilen føler jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting forandrer seg fort og brutalt... eller man "oppdager" nye biler man får lyst på eller har hatt lyst på :)

Nå har jeg hvertfall hatt disse bilene(4stk)..og vet hva jeg har vært borti, og kan si om samtlige; at jeg kan gjerne ha en slik bil igjen  ;D

så altså.. jeg er så glad i dem at jeg savner dem, og jeg vil gjerne ha maken bil igjen en dag :)

Men da hadde det blitt mange biler i garasjen etterhvert  ;D

Mange biler i garasjen? Selvfølgelig, det er jo et mål i seg selv! Mange biler jeg er glad i, selvfølgelig. Kan garantere deg at Uno'ene mine alrdi kommer til å bli solgt.

85'n - fordi det var førstegangsbilen min

Turbo'n - Fordi det er en fantastisk artig bil som jeg ikke kommer til å finne maken til.

Målet er å kunne beholde alle bilene jeg blir like glad i som de jeg har hatt til nå. Kan ikke tenke meg at jeg klarer å selge en Ghibli hvis jeg skulle få tak i meg det en gang, heller.  ;)

Men Unoene, de kommer aldri til å stå i noen annen garasje enn min.  ;)  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm elskerinna (les bilen) eller kona tja hmmmm vankselig det der farlig spørsmål også...

Tar en Ole Brum på den ja takk begge deler...

Men nå er ikke det noe problem da kona nekter meg og selge elskerinna (les bilen)...

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nok ikke så mye tro på at det faktisk er noen som selger bilen sin fordi dama krever det.

Tror mer det er et artig "gadget" å legge inn i annonsen for å få oppmerksomhet rundt det man skal selge jeg..

Jeg hadde blitt skuffa hvis dama (hvis jeg hadde hatt noe så bra som ei dame da) hadde bedt meg velge mellom bilen og henne.. for da hadde jeg virkelig tatt feil av henne som person, som hadde blitt sammen med ei som hadde så irrasjonelle krav..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffa hvis dama (hvis jeg hadde hatt noe så bra som ei dame da) hadde bedt meg velge mellom bilen og henne.. for da hadde jeg virkelig tatt feil av henne som person, som hadde blitt sammen med ei som hadde så irrasjonelle krav..

Ja det er ganske så rett  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke helt å være glad i bilen min. I førstningen var det som en stormende forelskelse, men etterhvert som "frøkna" har kostet stadig mer penger, så er ikke samme gnisten der. Om jeg hadde spart de 239 lappene jeg ga for kjærra i 2004, + lagt til alt "hu" har kosta meg i ettertid, så kunne jeg ha kjøpt en splitterny VolvoV50 eller en Saab 3-5 Kombi. Buhuuu. Tror man går mot skilsmisse. Tar meg oftere og oftere i å se på andre på FINN.

Så beklager folkens, neste gang blir det nok IKKE Alfa. Jeg medgir at Alfaen er en laaaaaangt penere bil, men jeg ønsker meg så gjerne en bil som tåler å bli brukt uten at en bærearm faller sammen eller annet faenskap.

Buhuuu. Litt kjærlighetssorg, ja.  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell. Han som solgte meg bimmeren min måtte selge den pga kona sa han måtte om han skulle ha seg båt, og denne bilen hadde han selv restaurert. uff stakkars fyr, alt for billigt fikk jeg den også, da han hastet med og selge den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...