Gå til innhold
Gjest Alfanatiker

Priser og erfaring på Polsk "oppussing" av Alfa?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen erfaring og prisidé på diverse jobber fra Polen?

For meg kunne det evt vært en tanke å kjørt bilen ned. Bedt dem demontere den for så å sveise rust og lakke og bare montere den sammen igjen. Trenger ikke bytte noe annet enn evt dårlige foringer og gummilister :)

Noen med innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt om et par som har gjort dette og arbeidet var helt elendig. Svindel med andre ord!

Men verkstedet som TEM og Don bruker virker jo seriøst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å lage en sak om erfaring med dette når jeg får bilen tilbake og brukt den en stund. Har ingen fullstendig erfaring før da.

Lakkes forhåpentligvis denne uken. Prisen på arbeidet er på ett helt annet nivå enn det som nevnes i tråden på bilforum og regn med det samme som du ga for bilen.

Det som gjør at det drar i vei er alle andre fristelser som motortrimming, girkassebygging, interiør ++++

Gummilister er notorisk vanskelig på GTV enn så lenge da bilen er for ny. Det som finnes (og passer...) er:

Pakninger til front og bakrute

Lister til døråpning (med filt) finnes kun hos Afra da de har restparti fra SZ som bruker samme list. 1000 kr pr side + frakt og mva. Finnes også på meterrull fra IAP til halve prisen men er da uten profil i hjørner.

Eh, og det var det  :'(

Resten blir vel tilgjengelig om 5-10 år..

Alfahilsen

Don

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Krakevik driver med slikt i lithauen. men tror prisen er så som så.... koster nokk en del ja. Men han gjør det skikkeligt nøye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Krakevik driver med det, men han var iallefall ikke tidligere interessert i å ta imot med nøkkel og levere tilbake med nøkkel.  Tok "kun" karosseri og interiør. Prisnivå var som i på vårt sted i Polen.

Har sett arbeidet på interiørarbeidet til Kråkevik og det er jo virkelig vakkert.

(rettet at bildene gjaldt interiørarb hos Kråkevik)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får sende meg en PM

Plenty med fakta. Mistet telling på antall bilder fra stadier i prosessen.

hilsen Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen fortsatt ikke har fått det med seg, så ligger den noen polske bilder av en kjent svart GTV6 her ;)

Galleriet med ferdig restaurerte biler ser jo ganske så imponerende ut på bilde ihvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen fortsatt ikke har fått det med seg, så ligger den noen polske bilder av en kjent svart GTV6 her ;)

Galleriet med ferdig restaurerte biler ser jo ganske så imponerende ut på bilde ihvertfall...

Trodde det var hemmelig jeg.....  ::)  ;)

Kommer som sagt en utfyllende rapport i Alfanytt når det er ferdig. Inntill da blir det mest synsing. Fint om noen kan lage noe om restaurering av eksempelvis 105 serie til Alfanytt.

Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...