Gå til innhold
Landmann

AR 164 TS; maks felgbredde og maks dekkdim.??

Anbefalte innlegg

Vognkortet sier følgende om felgbredde og dekk.dim:

(1) 185/70/14 på felg 5,5J alternativt .....

(2) 195/65/15 på felg 6,0J

Og da var vel alt besvart? Men så hører jeg at enkelte har fått godkjent felgbredden 7,0J med innpress neg 25 - 45.

Spørsmålet mitt blir:

- kan jeg kjøre med 215/50/15 på felg 7,0J? (Dersom det er av betydning så er det 4 bolts felger).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv 8x17...har hatt godkjente 8x16...så lenge de ikke tar borti,samt stikker utfor så er det ingen som bryr seg.

7x15 er normalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 8,5x18 og 225/40 og det går helt fint,overraskende behagelig også faktisk. Denne dimmensjonen går helt fint hvis du kjøper felger med rett innpress,foran ET35 og bak ET25.

Om det er lovlig og kan bli godkjent i Norge er en helt annen ting,men det skulle ikke være umulig. TUV godkjenner forresten 8,5x18 ET25 foran og 10x18 ET20 bak på 164.

Her kan du sjekke mulighetene selv : http://www.azev.de/     Gå inn på : Fahrzeugsuche/Typenliste/Gutachten

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...