Gå til innhold
Gjest VF33356

Nybilpriser 116-serie GTV

Anbefalte innlegg

Av ren nyskjerrighet hadde det vært arti å vite hva disse kostet når de var nye, da henholdsvis 2-literen og V6-er.

-Øivind 8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I papirene om min bil som jeg fikk fra forrige eier fremgår det at nybilprisen på den (før pruting) var ca kr 308.000,-. Det gjelder en GTV6 2,5 altså. Temmelig kostbar sak, med tanke på at dett enesten er 20 år siden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I papirene om min bil som jeg fikk fra forrige eier fremgår det at nybilprisen på den (før pruting) var ca kr 308.000,-. Det gjelder en GTV6 2,5 altså. Temmelig kostbar sak, med tanke på at dett enesten er 20 år siden...

hvordan var prisen for en med soltak og skinn?  8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konkurrenter? De fleste merker hadde jo "sportslige" kupeer den gang også:

Toyota Celica, Ford Capri, Opel Manta, Porsche 944 etc.

Det var temmelig ekstrem prisstigning på den tiden, Man fikk jo mer betalt for sin brukte bil enn du hadde betalt for den ny...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inauto hadde annonser, jeg vet ikke årstall, GTV 2,0 162000,- og 2,5 til 221050,-.                               

Hehe, 220k er jo det samme som en Volvo 240 GL Jubileum kostet i 1987. Husker det godt, var med fattern og hentet den hos Isbergs. ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvem er verdt mest av en GTV6 og 240 GL Jubileum i dag ? Er vi på nippet til å finne ut at Alfa holder seg godt i verdi på bruktmarkedet ?  :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvem er verdt mest av en GTV6 og 240 GL Jubileum i dag ? Er vi på nippet til å finne ut at Alfa holder seg godt i verdi på bruktmarkedet ?  :)

Volvoen ble solgt for 2 år siden for 35k, altså samme pris som det omsettes patinerte GTV6'ere for i dag. ;)

Man må ikke glemme og sammenligne epler og epler og ikke epler med bananer. Selvfølgelig vil en bil som alltid er stelt og dullet med og aldri vinterkjørt holde seg bedre i pris enn en svensk bruksbil. Men se bare på gamle Escorter, hvor mange Alfaer fra 1970-1980 omsettes i dag for over 100 lapper? Tror neppe at vi Alfaeiere er de som bør snakke høyest når det gjelder annenhåndsverdier. I det store og åpne markedet er ikke bilene våre vært en dritt og vi er ofte prisgitt og selge biler innenfor "famiglia". ;)

Nok OT; Hvilke priser er det egentlig som stemmer her? Thavn sine priser er jo nesten 100k høyere enn alfafred sine priser på samme bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og Escort XR3i Cab kostet 265000 i 1986! det var jappebil det..

tuller du med meg? Betalte folk virkelig MYE mer for en XR3I CAB enn en GTV6?  :o  OG i tillegg er det solgt vanvittig mange av forden i forhold til en GTV6....  man kan ofte lure på hva folk går å tenker på ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tuller du med meg? Betalte folk virkelig MYE mer for en XR3I CAB enn en GTV6?  :o  OG i tillegg er det solgt vanvittig mange av forden i forhold til en GTV6....  man kan ofte lure på hva folk går å tenker på ::)

I 1986 skulle ALLE ha XR3i, omtrent som med A3 i dag. Traurige biler med tvilsom kvalitet, javel, men det er nå ikke sånn kapitalisme fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro at Torbjørn vil gå ut med feil priser, så det stemmer nok!

Her noen priser jeg har notert tidligere fra 81-87 for standard bil:

okt 81:   196.000,-

mars 82: 210.000,-

mars 83: 232.000,-

okt. 83:  249.000,-

jan 84:   256.470,-

des. 84  256.470,-

jan 85    221.050,-

mars 85  221 850,-

mars 86  242.644,-

aug. 86  259.944,-

jan 87    280.760,-

mai 87    280.760,-

Priser på esktra utstyr pr.1.5.87

Metallic alkk :  7.090,-

Soltak            9.495,-

Skinn interiør: 10.512,-

En komplett bil i 87 ville altså ha kostet.  307.857,-   Bullseye Torbjørn!

For dagens generasjon som slapp å betale disse prisene for denne modellen, så kostet bilen  prisen av en 1,5-2 ganger prisen av en OBOS leiglighet dengangen!    Det setter vel situasjonen dengangen i et nytt perspektiv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt fra en annonse for alle Alfa modellene:  Aug. 84

Alfa 33 firkløver        111.350,-

Giulietta 2,0             146,300,-

GTV 2,0                  162.750,-

GTV6 2,5                221.050,-       

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt fra en annonse for alle Alfa modellene:  Aug. 84

Giulietta 2,0            146,300,-

   

har du innformasjon her for ekstrautstyr?

Min er tatt ut september i 84 og har el.vindu f/b og skinnratt samt farga ruter og mag. felger. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme skinnratt som satt i gtv6 og el vindu bak var aldr standard, Verdt i vite er det også at min er en ti...  dem ble produsert med det nye utseende som en "limetid edition" i 82-83 da "nuove" ikke fantes enda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"185/65/14 lavprofildekk for maksimal kjøreglede"  hahahhahahha :D;D

Overraskende mye utstyr på den bilen da...jeg er imponert...av utstyret ja...ikke av utseendet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det tydeligvis ikke bare skylapper som er inne i bildet når det gjelder forventet bruktbilpris, her er det store rullgardiner.

Følgende scenario:

Hvilken av følgende biler antas og nå en høyest pris i markedet (som finn.no), en strøken Volvo 242 GT fra 1979, en strøken Ford Capri fra 1979, en strøken Opel Manta SR fra 1979 eller en strøken Alfetta sedan/GTV fra 1979? Du må gjerne tippe Alfaen, men jeg vet at du dessverre vil få feil. Tror det er på tide og ta en titt ut av sneglehuset og se seg omkring. At både Volvo og Opelkjøperen velger "feil bil" og at pris alene ikke er den styrende faktoren for den enkeltes bilvalg er en helt annen debatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"185/65/14 lavprofildekk for maksimal kjøreglede"  hahahhahahha :D;D

Overraskende mye utstyr på den bilen da...jeg er imponert...av utstyret ja...ikke av utseendet ;)

På den tida 116 Giulietta kunne kjøpes ny var 65-profil ganske lavt. Det hørte til sjeldenhetene at vi la om dekk som var lavprofil i det hele tatt. Det var bare værstingene som kom med noe lavere enn 75-profil. Husk også at 2-literen her hadde 130 Hk. Det var ikke noe å kimse av i 1982-83!

Giuliettaen er kanskje ikke øyegodt nå for tida, men den er typisk 80-talls. Vent 10 år til ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes ikke den var pen selv i begynnelsen. Man må liksom bli vant med den. Og fronten ser faktisk veldig bra ut. Når jeg blir "rik" så skal den bli skikkelig strøken. Bare vent ;)

Men slenger penger i øst og vest til 2 forskjellige biler nå. ting tar tid. Men tid har jeg nok av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se at noen har hverken skylapper eller rullgardiner i denne tråden. Jeg kom riktignok med en liten OT kommentar til Volvo GL Jubileum som Rpm nevnte, hvor jeg tok en liten råsjangs på at den sikkert hadde gått i pressa for lenge siden. Når man har satt det lille smilet bak kommentaren så betyr det altså at det er en ikke alt for seriøs kommentar. Her ble jeg arrestert av Stian, igjen med et lite smilende symbol, som leder meg til å tro at han ikke bærer nag til meg for å ha krenket familiens tidligere stolthet (Volvoen altså).

Denne tråden har jo ellers frembrakt noen fine data og foto fra Gabors arkiver. Dette er for de av oss uten skylapper meget interesant stoff.  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...