Gå til innhold
vegar

ClayBar

Anbefalte innlegg

Etter tips fra AndyGTV så kjøpte jeg ClayBar fra Meguiars her. Etter et par dager kom den i posten, og i dag har det vært såpass vær at jeg har fått vasket bilen ;D

IMG_6031.jpg

IMG_6034.jpg

Jeg følte meg ikke spesielt smart når jeg begynnte å gni en leireklump på bilen, men etter bare en kort stund skjønnte jeg at det faktisk funket. Det eneste minuset er at alle lakkfeil og steinsprut syns så godt etterpå :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig tøff bil, men det skal man vel ikke diskutere her på forumet.

Du fikk nå i hvertfall blank lakk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste minuset er at alle lakkfeil og steinsprut syns så godt etterpå :'(

Siste jungel tips fra Toten; - bruk den Turtle WAX med farge (den er no dritt, men les videre) legg den på flater som trenger litt påfyll av farge. La den tørke over natta, polèr. legger du på ordentlige saker...

Jeg tok min i tre omganger, Tutle, Autoglym, og så Autoglym lakkforsegler.... ble omtrent som på bildene dine, og alle steinsprutsår, småriper osv er borte, uten de "boblene" etter flekklakken..

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yup. Kontoret fikk en beauty-bag fra Swissol for et drøyt år siden. Produktene en fryd å bruke; effektive OG velduftende (kardemomme og vanilje lukter bedre enn salmiakk)8) Det som overrasker mest er at det fortsatt er masse igjen i bag`en, selv etter at tre putsbøger som oss har kranglet om hvem som skal ta den med hjem. Men best av alt er voksen; når du har gnidd inn bilen og polert den, setter du den i sola (jadda, les bruksanvisninga) og ser en dyp, deilig glans utvikle seg. Du får det du betaler for...

F:.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yup. Kontoret fikk en beauty-bag fra Swissol for et drøyt år siden. Produktene en fryd å bruke; effektive OG velduftende (kardemomme og vanilje lukter bedre enn salmiakk)8) Det som overrasker mest er at det fortsatt er masse igjen i bag`en, selv etter at tre putsbøger som oss har kranglet om hvem som skal ta den med hjem. Men best av alt er voksen; når du har gnidd inn bilen og polert den, setter du den i sola (jadda, les bruksanvisninga) og ser en dyp, deilig glans utvikle seg. Du får det du betaler for...

Som fryktet...Swissol beauty-bag er herved lagt inn på ønskelisten.

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hoste opp et ilde av denne ClayBar'en? Hva er dette for noe?

Jeg tipper det noe av det samme som kom med Swissol-bag`en: en hard, tyggegummiaktig sak som du bruker sammen med et egnet rensemiddel. Tar bort asfalt, gummi, malingsrester etc fintsomfan, og etterlater en gullende rein overflate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hoste opp et ilde av denne ClayBar'en? Hva er dette for noe?

Har ikke noe bilde, men det ser ut som en leirklump. Spøyter på en guffe (meguiar)

som lukter sukkertøy og gnir clay bar'en over igjen til det blir glatt som glass.

Snodig opplegg, men det funker.

F.eks. her:

http://cgi.ebay.com/MAKE-YOUR-PAINT-GLASS-SMOOTH-MEGUIARS-Quik-Clay-Bar_W0QQitemZ8010861740QQcategoryZ72201QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør man dette i stedet for å polere da? Eller før? Etterpå?

Høres jo litt snodig ut å gni en leirklump over bilen...  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket bilen godt, gnei hele bilen med claybar (bortsett fra et område på hjørnet bak :-[) og polerte så bilen før jeg gikk over alt av lister og annet svart. Så begynnte jeg innvendig... Alt i alt tok det 1 hel dag 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt i alt tok det 1 hel dag 8)

Hvis det metertykke laget med ekkel pollen forsvinner før jeg har tømt andregiret etter en sånn behandling, så vil jeg også ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange tips å ta med seg her...men er det noen blant oss som har prøvd produktene fra Swissol?

-Øivind 8)

Jepp.

Brukte feriepengene i fjor på en sexy liten bag med velduftende saker fra Swissol. Resultatet ble helt konge. VELDIG bra faktisk. Kan sikkert snakke om at prisen er høy, men jeg tror ikke at den er det.

Den "dyre" voksen varer lenge. Jeg er herved fast kunde.

Men jeg ser at bilen ble blank av leire også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rocco, den lille proletarutgaven av svissol som du har er vel ikke verd å nevne. Har brukt svissol på Bertonen og det fønker som fy.

Men her er det viktig og kjøre "leireklumpen" og renseveska vanvittig nøye, for svissolvoksen er ren voks og renser ingenting, så har du asfalt eller lignende flekker, så forsvinner ikke de med selve voksen. Det gjør det med andre produkter.

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå, nå...

Grapz, din gamle putzbög.

Jeg gned leirklumpen til rensevæsken dekket hele bilen og halve nabolaget, så det trenger du ikke å bekymre deg over.

Voksen ble strøket over med bestemte hender og herdet med dertil egnete remedier.

Alt er dokumentert på film.

Som vanlig.

Slik du har bedt meg om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktene en fryd å bruke; effektive OG velduftende (kardemomme og vanilje lukter bedre enn salmiakk)8)

Jeg har lenge sverget til våtservietter, både til bilen og han med det lave tyngdepunktet. Kanskje jeg burde konvertere til Swissol?

Ta med beautybagen neste gang du kommer, så kan jeg pilse mens du forsøker å overbevise meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktene en fryd å bruke; effektive OG velduftende (kardemomme og vanilje lukter bedre enn salmiakk)8)

Jeg har lenge sverget til våtservietter, både til bilen og han med det lave tyngdepunktet. Kanskje jeg burde konvertere til Swissol?

Ta med beautybagen neste gang du kommer, så kan jeg pilse mens du forsøker å overbevise meg.

Gi ett hint da så kan han virkelig få jobbe, hvor mange biler trenger vi for å bli overbevist?  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi ett hint da så kan han virkelig få jobbe, hvor mange biler trenger vi for å bli overbevist?  ;D

Tja, fem italienere, to svensker og en franskmann?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, fem italienere, to svensker og en franskmann?

Passer vel best med en Fransk åpning da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei feit med Oz-felgene iallefall,"litt" bedre med 16" enn 15" 8)

Er noen som har skjønnt at det er OZ superturismo som gjelder:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...