Gå til innhold
runsyv

Olje

Anbefalte innlegg

Hei skal bytte olje på min 156 1,8 1998 modell, er det noen spesiell Olje som Dere mener er bedre en andre til alfaen min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det beste så kjøpe enten Agip eller Castrol 10w/60.

Vi får jo meget bra rabatter på  Agip olje, rundt 70-75,- pr liter for Agip Racing 10w/60

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med valvolin olje? Syns de blir litt mye for meg alene å kjøpe en kartong med agip olje.... Àgip 5-40 eller valvoline med samme viskositet? VR1 racing 5-50

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bruker du din agip 5-40 olje, den dærre racing oljen har ingenting forseg til alminnelig kjøring, dessuten er det bare bmw m og alfa gta og slike biler hvor man annbefaler den type olje for normal kjøring...... og hva som er best for bilen din er iallefall ikke racingolje.

www.castrol.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ha, men bør kanskje ha,syntetisk olje er bedre enn vanlig mineral,men ingen nødvendighet.

Da denne bilen var ny anbefalte Alfa Romeo SAE 10w50 API SE

Agip Sint 2000 SAE 10w50

Shell super pluss Motor Oil 15w50

Castrol GTX3 SAE 15w40

Og så vidt meg bekjent så er ingen av disse syntetiske... men for alldel bruk syntetisk,og jo dyrere jo bedre,men nødvendig neppe!

Jeg bruker utelukkende Castrol TXT 5w40 på alle mine biler, ikke av nødvendighet.den er ikke den beste eller den værste men en grei olje både for bensin og diesel,og ja jeg vet jeg hadde greid meg med biltema 5w40,men jeg stoler ikke helt på de oljene,og da føler jeg at jeg må skifte mye oftere......

Olje er vel smak og behag...... Noen liker Agip andre Castrol osv Dyrt eller billig ja helst noe i midten!

Godt valg, det blir nok bra uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører veldi mange korte turer... Og ser da ikke behovet for en 10-60 racing olje... Tar det ikke lenger tid før denne oljen blir varm enn en 5-40 olje?

Tror alikvel jeg ikke ville valgt 5-40 da den er ganske mte tynnere enn det alfa spesifiserer.. Noe som kan resultere i oljeforbruk og dårlig oljetrykk v hardkjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agip i Oslo vest/ Bærum: Stabekk bilsenter.  Prof Kohtsvei.  Men pass på at du får riktig pris!  Sjekk med importøren ved T. Antonsen.  Folket her på forumet har sikkert lagret direkte-telefonnummer til ham.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...