Gå til innhold
Gjest Alfanatiker

Hva er dette for en dings?

Anbefalte innlegg

Power boost valves increase the pressure in the fuel rail to give throttle response similar to that found in cars with carburettors.

8) 8) 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det det er; - en dings....

I beste fall går den vel under kategorien lurium 2000....

Pussig at det er hverken bilde av dingsen, monteringsanvisning ei heller teknisk beskrivelse.....hmmmmm.

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic, men nære nok syns nå jeg..

Kan ikke svare deg på hva denne saken gjør, men jeg kan anbefale butikken. Handla der selv rett før påske, og fikk levering rett hjem på døra (billigste leveringstype). Veldig behjelpelige med spørsmål var de også, så send dem en mail og spør hva det er for no greier.

-Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic, men nære nok syns nå jeg..

Kan ikke svare deg på hva denne saken gjør, men jeg kan anbefale butikken. Handla der selv rett før påske, og fikk levering rett hjem på døra (billigste leveringstype). Veldig behjelpelige med spørsmål var de også, så send dem en mail og spør hva det er for no greier.

-Vegard

er litt derfor jeg vurderer kjøpe den også. Har handlet med disse flere ganger tidligere. De er seriøse, raske og har meget gode priser. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo egentlig ganske spennende, men så synes nå jeg at det meste høres spennende ut som kan få mer ut av motoren for en billig penge :P :P ;D

Men jeg gidder ikke å svi av 1000,- uten å virkelig vite om det funker, hva som skjer med drivstoffforbruket, slitasje på motor osv. osv....

Hadde vært interessant å sett noen skikkelig målinger på effekten av denne saken. Spørs om jeg får ta en tlf til Kollevold i morra og høre hvilken tilbakemelidinger de har fått på produktet.

Skal legge ut mer info når jeg vet mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!

det der er en trykkregulator, det finnes i innsprutsystemet fra før,

hva skal du med 2stk som gjør samme jobb :-\, må i tilfelle være hvis den ene bryter sammen 8) :-\

Mvh H.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står iallefall noe her om at den sørger for høyere bensintrykk enn den orginale regulatoren. :)

Noe som minnet meg på noe...  kan de orginale regulatorene ryke eller bli dårlige? Hva skjer i så fall om det skjer? Jeg sliter litt enten med tenning eller bensin. Er rimelig sikker på at det er noe bensinrelatert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!

det der er en trykkregulator, det finnes i innsprutsystemet fra før,

hva skal du med 2stk som gjør samme jobb :-\, må i tilfelle være hvis den ene bryter sammen 8) :-\

Mvh H.R.

poenget er som ronny er inne på å få høyere trykk og derved mere suppe for samme åpnings tid på dysene.

Meninga er vel å ta bort den orginale, og den har vel relativt liten effekt på en std motor (kansje litt bedre gass respons), på en mildt tunet motor kan den gi deg de lille ekstra med suppe som du trenger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Det ser ut som den er regulerbar og det betyr at du kan regulere trykket i systemet, men det funker ikke hvis du ikke fjerner den orginale regulatoren fordi denne er fast innstilt på en gitt verdi og følgelig vil det ikke hjelpe samme hvor mye du skruer opp trykket på den nye regulatoren.

Regulatoren kan streike ja og da vil du få enten for høyt trykk(hvis membran lekker) eller for lavt trykk( hvis fjeren ryker).

For høyt trykk vil medføre at motoren soter ned, symptomene er nesten som om du kjører på full choke.

For lavt trykk......  blir vanskelig og starte og drar omtrent ikke, dvs. umulig og kjøre.

Få sjekket bensintrykket slik at du kan eliminere bort det der,  og justere opp bensintrykket høyere en max oppgitt verdi på en standard motor er ikke og anbefale.

Rune R :o>:(  da, du slo meg på målstreken men jeg gidder ikke og forandre innlegget :),  mener det samme som deg.

H.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Det ser ut som den er regulerbar og det betyr at du kan regulere trykket i systemet, men det funker ikke hvis du ikke fjerner den orginale regulatoren fordi denne er fast innstilt på en gitt verdi og følgelig vil det ikke hjelpe samme hvor mye du skruer opp trykket på den nye regulatoren.

Regulatoren kan streike ja og da vil du få enten for høyt trykk(hvis membran lekker) eller for lavt trykk( hvis fjeren ryker).

For høyt trykk vil medføre at motoren soter ned, symptomene er nesten som om du kjører på full choke.

For lavt trykk......  blir vanskelig og starte og drar omtrent ikke, dvs. umulig og kjøre.

Få sjekket bensintrykket slik at du kan eliminere bort det der,  og justere opp bensintrykket høyere en max oppgitt verdi på en standard motor er ikke og anbefale.

Rune R :o>:(   da, du slo meg på målstreken men jeg gidder ikke og forandre innlegget :),  mener det samme som deg.

H.R.

He He, det kan kanskje se ut på innlegget over som at jeg er irritert på Rune R. men det er IKKE tilfellet, ble bare litt feil valg av de GULE SKALLENE.

Hans R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For lavt trykk......  blir vanskelig og starte og drar omtrent ikke, dvs. umulig og kjøre.

Om den har stått over natten eller over kanskje 6-8 timer så kan den til tider være "EKSTREMT" vanskelig å starte og nekter plent. Etter å ha vridd frem og tilbake noen ganger på tenningen så tenner den etterhvert mer og mer før den plutselig en gang starter. Men nå nettopp tenkte jeg at jeg skulle ut en tur (bilen har stått siden lørdag morgen) men den nekter totalt å starte og nå er jeg uten strøm  :-\

Får ut en tur om et par timer når batteriet har tatt seg inn igjen. Men dette må jeg seriøst finne ut av  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og der startet den som om ingen ting hadde hent...  ::)

Er så gøy med humørsyke biler ;D

Sjekk jording til motoren

Sjekk temp føler som styrer kaldstart funksjonen (f.eks se om pluggene blir våte når du ikke får start)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte og snakka med Kollevold idag.

Han sa at effektøkningen ville variere fra bil til bil , men slik jeg forstod det på han så var det ikke allverdens å skryte av. Så å få en bedre ytelse opptil 1,7 ganger det vanlige, som de skrev om produktet, er nok bare tull. :) Men noe bedre gassrepons vil det nok bli...

Ellers mente han på at bensinforbruket ville nok gå opp litt...

Spør du meg så virker det som at hvis trykket i den trykkregulatoren du allerede har på bilen er ok så er det ikke noe vits å bruke penger på dette. Trykket for du enkelt testet hos noen som driver med motortuning e.l.

Nei, chip fra squadra er nok det beste hvis man er ute etter reel effektøkning uten å tømme en stakkars studentlommebok ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...