Gå til innhold
JB.

Ny motor i, vrir om nøkkelen... ingen tenning

Anbefalte innlegg

Har innstallert den nye motoren, alt har gått som for i hose. Kun litt plunder med bensinpumpa, men det gikk fint til slutt. Når jeg nå vrir om nøkkelen så får motoren bensin og den snurrer fint. Men ingen tenning. Motoren jeg har installert er en 2.0L TS fra 75 som gikk fint før den ble plukket ut av bilen.

Vi har sjekket om det kommer gnist av pluggene, det gjør det altså ikke. Vi antar at vi mangler strøm som får de releene som følger med kabelmatta til TSen til å gå. Disse releene styrer bensinpumpe tenning osv.

Det er også en annen ting som jeg lurer på. Fra den gamle motoren så var det lagt opp strøm til coilen. Skal disse lednigene bare droppes eller er det slik at disse skal kobles opp mot en av den nye coilene?

Jeg vet dette er litt rotete, men alle tips tas mot med takk. Spesielt fra dere som har bygd om fra Nord til TS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...