Gå til innhold
Nitteren

Skifte registerreim i Bergen + ny LMM

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en 1999 modell 156 TS 1,6 denne uken. Registerreimen ble skiftet i mars 2003 for 40.000 km siden. Etter å ha lest om registerreimras her på siden tror jeg at jeg bytter reimen nå. Er det andre enn Bilhuset som mekker Alfa i Bergen til en billigere penge?

Jeg har i dag fått skiftet pluggene , det er ikke gjort på 114.000 km. Har ikke fått regningen ennå, regner med at det ryker 4 lapper for 8 plugger - svindyrt! :'(

Ellers røk LMM ( luftmengdemåleren ) etter en motorvask. Har sendt e-mail til Rotto i den svenske Alfa klubben som kunne skaffe en LMM for SEK 1500,-. (Bilhuset skulle ha 4.760,-!). Har ikke fått svar fra Rotto ennå, er det noen som vet hvor man kan få tak i en LMM andre steder, helst i Norge?

twedit: endret skirveleif i tittel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du slår neppe 1500 SEK her for en MAF i landet i alle fall. Pluggene du kjøpte var desverre

alt for dyre. Du må spørre her først. :) Det hadde lønt seg for deg å fly til England for

å hente plugger selv fremfor å kjøpe dem her. Desverre. Men der borte er de mye rimeligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mere salt: https://www.shop4parts.co.uk/index.cfm

Kjapp levering på nærmeste postkontor.!

Øivind H

Takk for kjapt svar. Omregnet til NOK koster LMM-en kr. 1400 ex mva i UK. Dersom svensken ikke har svart på mail innen mandag bestiller jeg i UK. Jeg vil ikke ødelegge helgen med å sjekke priser på plugger i UK.....

Da jeg skulle hente bilen hos Bilhuset i dag ville den ikke gå over 1500 rpm, så den blir stående der inntil jeg mottar ny LMM. Litt merkelig forresten, jeg ville tro at man kunne kjøre med bilen uten LMM. Bilen gikk greit til Bilhuset, men full stopp etter at de hadde skiftet plugger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mere salt: https://www.shop4parts.co.uk/index.cfm

Kjapp levering på nærmeste postkontor.!

Øivind H

Takk for kjapt svar. Omregnet til NOK koster LMM-en kr. 1400 ex mva i UK. Dersom svensken ikke har svart på mail innen mandag bestiller jeg i UK. Jeg vil ikke ødelegge helgen med å sjekke priser på plugger i UK.....

Da jeg skulle hente bilen hos Bilhuset i dag ville den ikke gå over 1500 rpm, så den blir stående der inntil jeg mottar ny LMM. Litt merkelig forresten, jeg ville tro at man kunne kjøre med bilen uten LMM. Bilen gikk greit til Bilhuset, men full stopp etter at de hadde skiftet plugger...

Shop4parts har relativt ofte "kampanje" priser jeg ga 900,- for LMM. Anbefaler folket å melde seg på mailing lista deres så kommer tilbudene i mailboksen!

Øivind H

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverer Shop4parts til Norge?

Fekk beskjed om at dei kun lerte i UK + Eire då eg ville bestille vindusviskermotor. Hadde vært snadder med kampanjeprisar på Alfadeler (må skifte foringar evt. bærearmar snart).

Geir Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverer Shop4parts til Norge?

Fekk beskjed om at dei kun lerte i UK + Eire då eg ville bestille vindusviskermotor. Hadde vært snadder med kampanjeprisar på Alfadeler (må skifte foringar evt. bærearmar snart).

Geir Ove

Jeg har handla derfra to ganger ikke noe problem. Send en mail i forkant så tar de bestillingen manuellt. Får ikke valgt Norge i bestillingsystemet på webben.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann! Når det gjelder andre plasser som mekker Alfa i bergen så kan eg anbefale mathopen sveis. Har selv hatt en 75 der og en 156. Veldig billig, pluss at du kjøper delene selv. Du får alle deler fra Eb spares i england, orginale deler til under halve prisen som oftest. Dei leverer også mye mye mye mye mye raskere enn Bilhuset på kråkenes (ja har bare dårlig erfaring med å bestille deler fra dei). Så når ein kan få ting fortere og billigere fra england, så er vel valget enkelt.

Hos mathopen sveis får du ein fin fast pris uten alt for mye papir arbeid......... ;) hvis det er å foretrekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Mathopen Sveis - driver de også med mekanisk - eller som navnet sier - med karrosseriarbeid? Skal skifte reg. reim med strammehjul osv. Vil helst ikke at noe skal ryke der etter at skiftet er foretatt....

Har bestilt LMM fra shop4parts i dag, gikk greit etter at jeg sendte dem en e-mail da on line web-en deres ikke virker utenfor UK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...