Gå til innhold
U5tabil

GTV 3.0 front?

Anbefalte innlegg

Noen som vett om dette er orginal front på 3.0 GTVene? eventuelt hvor får man tak i denne? samt panseret. Noen som har større bilde av et slikt panser med innsug? har sett at en del GTV 3.0 har dette, tenkte lage det til på min.

AR_GTV6_lg.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det der et Zender-panser ? De leverte vel et stylingpanser som ser ut som dette,det ser iallefall helt likt ut borstett fra åpningen i kulen.

Hør med Gabor,dette har han full kontroll på.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har blitt gjort men er ikke sikker på de beholdt det originalet innsuget. Det en kan gjøre er å bruke det liggende innsuget fra 164 3.0. Faktisk så blir det skikkelig tøft for du må bruke de blanke innsugsrørene også og de pynter godt opp.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et GTV6 panser på min uansett, så det er ikke store problemet :P kan "skjære" til noe slikt innsug selv vil jeg tro. Men skulle hatt noen flere/større bilder av dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så dette ut som panseret på GTV6 3,0 SA. En liten serie biler laget i 83 for det sør afrikanske markedet, med 3 liters motor og forgassere. De fleste ble vel brukt i racing...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet - JA.

Mener å ha lest at det ble laget et par originale 3 litere i SA med innsprøytning... Skal se om jeg finner igjen kilden...

Ellers er jo ikke akkurat det panseret der spesielt vakkert i mine øyner...

post-10-14779318749056_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den siste der så jo ut som en skikkelig brytal gtv6 8)

Ikke helt sånn jeg ville hatt min egen men den der er jo skikkelig rå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det panseret er litt kult jeg. Skulle jeg hatt en modifisert GTV6 (mer racing) ved siden av, hadde det vært noe å vurdere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, litt flere bilder da, alle bilene er eiet av samme fyr i SA. 2 er helt originale 3.0 - de to andre er henholdsvis en med 3.2 GTA motor og en med 3.3 24v motor.

Heldig fyr...

post-10-14779318749395_thumb.jpg

post-10-14779318749905_thumb.jpg

post-10-14779318750304_thumb.jpg

post-10-147793187509_thumb.jpg

post-10-14779318751242_thumb.jpg

post-10-1477931875161_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig med det panseret på en potent bil da.  Det Sør Afrikanske panseret og GTV8 panseret likner veldig på hverandre.  Det Sør afrikanske ble laget lokalt i Sør Afrika og det spørs vel om det går an å få tak i lenger.  GTV8 panseret er reprodusert av Manfred Kopp i Syd Tyskland og leveres i i både glassfiber og kullfiber. Har bilde av bilen hans med et slikt panser hvis det er av interesse.  Dessverre litt for mye kb. til å legge ut her.

Her sida hans med oversikt over produktene hans.

http://www.bianchi-kopp.de/BK-041001/bk-motorsport/ms-produktliste.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang original 3L med innsprut:

Spesialmodell:

GTV6 3,0 Zagato.  Første Alfa med 3L og innsprut. 1 stk laget med girkassa foran og de Dion bak, konseptet til Alfa 6.  Var opprinnelig tenkt som racerbil, men ble til skinnseter underveis.  Modellen befinner seg på Alfa museet.

post-919-14779318751961_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utpreget smakløst. Ser ut som et bodykit fra øst-europa. Hvorfor ikke heller bruke de eksisterende linjene som mal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smak og behag, annet Alfa Zagato ser betraktelig verre ut.

Når jeg tenker på dette panseret, så mener jeg at Harjunpää brødrene muligens kunne lage slikt på bestilling.  Kunne være forsøket verdt å spørre de.

http://www.harjunpaa.nu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rph har planer om Zender styling på Bertonen.

Ikke helt min stil, men det var heite greier da det kom, og Zagato`s  gamle verker som vi idag synes er tøffe og pene, var det nok mange som syntes var rare og usmakelige etter 20 år. Dette pleier og endre seg så vi gir disse bilene ti-tjue år til, så er vi der.

Forøvrig er dette langt bedre en mange av konkurrentenes forsøk på styling. Ser litt Evo 75 ut.

GrapZender

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha tittet litt på siden Gabor linket til fant jeg denne:

GTV-Gr2-Front-041101-600.jpg

Satan for en front/bill!!! Sånn vil jeg ha. Er det noen som har flere bilder og info om bilen???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, litt flere bilder da, alle bilene er eiet av samme fyr i SA. 2 er helt originale 3.0 - de to andre er henholdsvis en med 3.2 GTA motor og en med 3.3 24v motor.

Heldig fyr...

Litt dumt spørsmål,men er det altså snakk om 156 sin 3,2 liters gta motor i en gtv?Eller er det en modifisert 3,0?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yess her tar det helt av med smak og behag som vanligt  ;D

Men den fronten som er på bildet som jeg linka. Noen som har sett dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen du har forelska deg i heter GTV6 3,0  fra SA.  De har droppet støtfangeren foran, bygget bur, laget slisser i panseret og byttet hjul.  Er du veldig interessert og kjøpeklar kan jeg undersøke litt om det finnes og pris?

Den her er litt mere original:

post-919-14779318752647_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...