Gå til innhold
Evlenol

Blinklys-streik

Anbefalte innlegg

Ja, så har jeg fått en ny utfordring da. Jeg prøver å overbevise meg om at alle tingene som streiker på bilen min - og som kommer helt overraskende og uventende hele tiden - bare er sjarmerende detaljer ved å være eier av en italiensk bil. Jeg prøver å overbevise meg selv om det, men jeg er jammen ikke sikker på at jeg klarer det.

Bilen er DYR å holde på veien, hehe.. Jeg blir dårlig bare ved tanken på hvor mye mer penger jeg hadde hatt til tivoli og pappneser hvis jeg hadde kjørt Toyota i steden.

Også blir jeg enda dårligere ved tanken på å lide meg gjennom et langt liv surrounded by grey japanese plastic fantastic.

Så joda, jeg banner og jeg betaler mer enn jeg har - for å holde dette gliset mitt på veien. Men jeg kommer nok aldri til å bytte ut byvåpnet, med mindre det blir en krone eller hest isteden (dere tok den??).

Så til saken, den siste utfordringen som har dukket opp:

Idag sluttet blinklyset å gjøre jobben sin på normal måte. Når jeg setter på blinklysene, så blinker de et par ganger - også hopper de over et par blink - også blinker de igjen.. og sånn holder de på. Av og til dør de helt etter et par blink. Tikkelyden forsvinner, blinkene i instrumentpanelet forsvinner - og selve blinklysene er døde.

Noen som har opplevd dette? Og oppfølgingsspørsmål: The cure?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg ikke svare på, men jeg kan jo nevne en av mine erfaringer:

Varmetrådene ville ikke slåes på. Det begynte som en periodisk feil, og ble så permanent.

Jeg tok ut releet/styreboksen for varmetråder og sprettet den. Oppsann! Et mini-akvarium!

Det manglet bare gullfisk. Etter å ha tømt ut vannet så jeg at deler av printkortet var spist opp

(elektrolytisk tæring). Fikset det med loddebolten. Årsaken er ganske enkelt at releer og styrebokser

som sitter på sikringspanelet er montert med bunnen opp. Da kan ikke kondens komme seg ut, og samles

opp over tid. Så det ble en runde med minidrillen og lage drenering i alle sammen.

Så prøv å ta ut releet og sjekk om det skvalper i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg ikke svare på, men jeg kan jo nevne en av mine erfaringer:

Varmetrådene ville ikke slåes på. Det begynte som en periodisk feil, og ble så permanent.

Jeg tok ut releet/styreboksen for varmetråder og sprettet den. Oppsann! Et mini-akvarium!

Det manglet bare gullfisk. Etter å ha tømt ut vannet så jeg at deler av printkortet var spist opp

(elektrolytisk tæring). Fikset det med loddebolten. Årsaken er ganske enkelt at releer og styrebokser

som sitter på sikringspanelet er montert med bunnen opp. Da kan ikke kondens komme seg ut, og samles

opp over tid. Så det ble en runde med minidrillen og lage drenering i alle sammen.

Så prøv å ta ut releet og sjekk om det skvalper i det.

Hehe, hvor finner jeg releet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hehe, hvor finner jeg releet?

Nå er ikke jeg helt sikker på hvilken modell du har, men på min 156 skal det befinne seg her ifølge Autodata.

1blink.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auda .... det så ikke oppløftende ut ...... Blinklysrele innebygget i bryteren. Du skal ratt se at den stakkaren med sviktende blinklys må kjøpe bryter og ikke et rimelig standardrele. La oss håpe det er feil.

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...