Gå til innhold
159

Besøk på "fødestuen"?

Anbefalte innlegg

Skal på 14 dagers ferie i Nord Italia til sommeren. Kunne godt tenke meg å besøke "fødestuen" til vår nye Alfa 159 Sportwagon. Er det noen her som har informasjon om hvordan jeg kommer dit, hva jeg kan se og hva jeg eventuelt kan kjøpe av effekter... På forhånd takk for hjelpen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye til hjelp fra meg  men jeg spurte selger på motorforum om det samme i dag han hadde ikke vært der sjøl så han visste ikke. Men har noen innspill kunne en reise ned være artig.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmen hadde vært og hentet ut den nye "sjefen" i huset i Torino for så å kjøre hjem til Norge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mars 1998 dro jeg og noen kompiser nedover kontinentet og bla saa dro vi opp til Arese der Alfa Romeo holder til som er en forstad til Milano. Husker vi kom seint paa kvelden, saa noe museumsbesok ble det ikke dessverre, men de hadde en bra kaffiteria like ved fabrikken vi not et stik kake pluss kaffe. Det er vel egentlig det greieste og kjore til Milano, for saa og se etter skilt til Arese og event sporre seg litt frem....

God tur! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for og ødelegge tråden men så en Svart 159SW her om dagen helt gull rein! salla for en deilig bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var i Arese i vinterferien og mens vi kjørte rundt fabrikken og "beundret" fødestedet, kom det kjørendes ut en 159sw som riktignok var "teipet" bak.. var for treg til å få fram kamera men nå har de jo offisielt vist frem SW allikavel. har masse fine bilder fra musèet men får aldri somla meg til å legge dem ut på nettet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmen hadde vært og hentet ut den nye "sjefen" i huset i Torino for så å kjøre hjem til Norge...

Har tenkt den tanken sjøl, hvis bilen går med båt fra Italia i steden for på trailer går det 3 ekstra uker. Da kunne det vært morro å henten sjøl!

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal skrive kontrakt etter jobben i dag.

Svart  metallic husker ikke koden , svart skinn, 17 `hjul. Prisen er det samme med 18`men tror det blir litt stumpete.

ellers er det el speil og seter,xenon, parkeringsensor,Blue&me,bose og infrarød reflekterende frontrute med solblending oppe og varmetråd nede og så tok jeg med rails.Tror det var det meste men ikke navi.

Øivind H

og 1,9 150 JTD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som min bil...bortsett fra at min kommer med beige skinn og mørke vinduer. Rails i alu look...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alu rail på min også. Da går vel våre bestillinger samtidig fra importøren i morgen, så er det bare å vente.........

Jeg fikk foresten med skiboks også har aldri hatt på på 156 `n men kjekkt å ha hvis behovet skulle melde seg.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er packline, Motorforum ØA. de har kampanje i dag og ved signering av kontrakt i dag

får  man enten hengerfeste eller skiboks (tror jeg det stod i en annonse) Mulig dette i utgangspkt er tenkt for Mitsubishi?

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes en Alfabutikk på nett mener jeg gikk inn via de ofisielle italienske sidene,www.alfaromeo.it kjøpte meg bla. en klokke derfra.Tror det var noe med linea alfa eller lignende.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyske siden har også en del utvalg... Selv kjøpte jeg klokke på Østre Aker for noen år siden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfamuseet ligger i Arese, rett nord/nordvest for Milano. Følg Autostrada A8 mot Varese (Varese, ja) og ta av til høyre på aller første utkjøring etter bomringen "Milano Nord". Museet ligger i gaten "Viale Alfa Romeo" og er merket med et ganske falmet og lite rødt skilt med "Muso Storico Alfa Romeo". Hold øynene åpne!

Ha med passet eller annen legitimasjon når du kommer. Dette blir byttet med et besøkskort når du går inn. I alle fall var det slik da jeg var der.

Åpningstidene er fra 1000-1230 og 1400-1600 på hverdager. Inngang er gratis og du trenger ikke melde din ankomst på forhånd selv om det kan se ut sånn på websidene til Alfa Romeo. Om du ønsker det kan du få en guide, men da må du si fra to uker på forhånd. Da jeg var der hadde en gruppe dansker en guide som viste dem rundt og forklarte om modellene og historien til Alfa. Jeg mener det var Antonio Magro i egen person, men jeg er ikke sikker. Archivio Storico ligger i alle fall i nabobygget til museet.

Området er ganske slitent og overgrodd siden det ikke skjer så mye der akkurat nå, så ikke la deg lure av det noe forfalne preget. Museet er stappfullt av biler, fra 1909 Darracq til 159. Jeg var der i forrige uke og kunne ikke se en eneste 116-serie bil, men det kan hende de var der allikevel. Straks du kommer forbi ca. 1960 blir samlingen litt uorganisert og tilfeldig, men det er ikke så rart siden antallet modeller er så stort.

Det er ikke noe butikk i museet og det er ellers ubetjent.

Dessuten kan du komme over mye rart på parkeringsplassen utenfor bygget. Jeg knipset dette på en 159-lignende bli på onsdag i forrige uke. Aner ikke hva det er. Setene hadde slike passasjerdummies fastspent med stropper, og bilen så ut til å være brukt mye.

God tur!

post-0-14779318785405_thumb.jpg

post-0-1477931878594_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...