Gå til innhold
paalegutt

våt 156 sw innvendig

Anbefalte innlegg

Har en alfa 2001 156 sw som er våt innvendig. har tatt ut isolasjonen som ligger under for den var gjenom våt og også noe møkk/sand. Har søkt etter lekkasjen noen ganger nå men ikke kommet noe nærmere. Idag når jeg spylte bilen ovenfra, på tak og overgang til dør så kom det vann inn. Men dette vannet kom ut av kanalen og rant inn helt nede ved gulvet ut fra kanalen. Hvordan kan vannet havne der når jeg spyler den ovenfra? Så heller ikke noe vann som rant fra toppen av døra på innsiden.

Begynner å bli litt frustrert og lei! Trenger noen tips!

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en alfa 2001 156 sw som er våt innvendig. har tatt ut isolasjonen som ligger under for den var gjenom våt og også noe møkk/sand. Har søkt etter lekkasjen noen ganger nå men ikke kommet noe nærmere. Idag når jeg spylte bilen ovenfra, på tak og overgang til dør så kom det vann inn. Men dette vannet kom ut av kanalen og rant inn helt nede ved gulvet ut fra kanalen. Hvordan kan vannet havne der når jeg spyler den ovenfra? Så heller ikke noe vann som rant fra toppen av døra på innsiden.

Begynner å bli litt frustrert og lei! Trenger noen tips!

Pål

Har du soltak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gummilistene rundt døråpningene ok; sitter de riktig?

Hadde en episode med førerdøra på min tidligere 156 SW ved at vann som rant ut gjennom drenering i nedkant av døra havnet inn i kupeen istedenfor å renne ut. Alt ok etter at gummilisten rundt døråpningen ble skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke soltak. Har sjekket listene rundt dørene og de ser ok. Hvis de var utette regnet jeg med at jeg ville se vannet renne nedover på innsiden.¨Men det pippler frem nederst ved gulvet, under dørmattene helt inntil siden av bilen, kanalen. Detter er på midten, på hver side av dørstolpa!

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket 156.net men er ikke sikker på om det er noen av disse tilfellene. Blir jo mest beskrevet om lekkasje under bilen. Tviler jo på at når jeg spyler bilen på oversiden at det skal trenge inn under bilen, eneste alternativer er at vannet renner inn hjulbuen og så inn via et hull under plastikken i hjul buen..... Tror ikke det er mulig men......

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Carosserie alfa i dag og fant ut at det er glemt å fuge mellom tak plate og karroseriet på siden. Denn skjøten er bare punkt sveiset og ikke tettet igjen. Resultatet er at det har rustet hull i bunn plata under setet. Må ta av tetnings listene rundt dørene og fuge igjen sprekken.

Var innom Motorforum også for å høre om rusten går på garanti, er jo bare 2001 modell  så får håpe det ordner seg!

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...