Gå til innhold
alfaromeo33

Hakking på gir ved høyt turtall...

Anbefalte innlegg

Når bilen kommer opp i høyt turtall, så begynner det å hakke på gira.

Spesielt 3.gir!

Noen som har vert borti det?  :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. ikke når jeg girer ned fra 3. til 2. gir, men når jeg kommer opp i høyt turtall.

Er ganske irriterende å sitte å høre på det må jeg si!

vert med på noe slikt før? På tide å bytte girkasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er lyden av skiftegaffelen som klirrer så er det vel ikke direkte farlig. Bare irriterende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er turtallsperra som slår inn.....

;D ;D ;D

det værste er at dette har jeg faktisk hørt historie om. Tror det var dattera til en som fikset bilen min en gang eller noe.  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er neppe noen skiftegaffel man hører, det er heller klirring fra stagoverføringen. En liten foring og problemet er borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakke på gira.. hvordan er denne lyden egentlig? høres det ut som noe løst eller høres det ut som dårlige syncroringer fra 3 til andre gir? hvis det høres ut som tannhjul som gnager på hverandre NÅR bilen står i gir har du et større problem tror jeg, høres det ut som noe er løst er det enklere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakke på gira.. hvordan er denne lyden egentlig? høres det ut som noe løst eller høres det ut som dårlige syncroringer fra 3 til andre gir? hvis det høres ut som tannhjul som gnager på hverandre NÅR bilen står i gir har du et større problem tror jeg, høres det ut som noe er løst er det enklere..

Ja, det høres ut som noe er løst. Hva må jeg gjøre for å skifte foringer da?

Ingen som har vert borti dette før høres det ut som.  :-\

Det er ikke dårlige syncronringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er noe som er løst kan det jo være hvasomhelst(deksler, stag osv).. prøv å lokalisere lyden best mulig og se etter løse ting under bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...