Gå til innhold
Evlenol

Treg dør + gummilist

Anbefalte innlegg

Hoppla folks!

Jeg er litt usikker på hvor jeg skal plassere denne tråden, men jeg prøver meg under Alfaliv.

Jeg fikk igjen bilen min i dag etter oppretting  etter skade.

- Venstre framdør har blitt opprettet. Nå krever den mye kraft for at den skal gå i klikk når jeg lukker den. Jeg vil slett ikke ha det sånn, jeg vil ha det "normalt".. Er dette en enkel justeringssak, eller har verkstedet rotet det veldig til der?

- Jeg fikk verkstedet til å bytte gummilisten som liksom ligger under vinduet på en av dørene.. Denne listen inkl montasje kostet meg 800 kr.. det synes jeg er helt vilt.. Noen som vet om noe billigere sted å kjøpe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis verkstedet byttet pakningen(e) innenfor døra, så er disse sikkert mye feitere og rundere enn de flatklemte du har på høyresida. Hvis de ikke har byttet gummipakninger får du nesten be dem om å justere døra di. Ta en titt rundt på blikket og se om alt står kant-i-kant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørjustering er fullt mulig å gjøre, men det er en drittjobb. Hengslene kan justeres innover, utover, opp og ned samtidig. Hvis du har justert flatpakket skapdør av gamletypen så vet du kanskje hvor lett det er ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...