Gå til innhold
@pi

Tvilsom reklame for Alfa

Anbefalte innlegg

har de virkelig lov til å publisere fyrens bilskilt offentlig sånn? ???

Bildet er av fyren som driver botogbedring - han kjører Alfa, de gjorde ikke noe forsøk på å skjule det da det ble lagd TV-reportasje på saken heller! Spørs om journalisten(e) er bevisste på dette og viser Alfa så tydelig fordi biltypen har en litt "fresh" image, eller om de bare syns det er kult med skiltet sånn på skrå....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er litt begge deler, synes jeg. I utgangspunktet synes jeg en slik forsikring er veldig "på trynet". Men jeg har faktisk vurdert det samme selv.

Grunnen til dette:

Ene og alene at størrelsen på norske fartsbøter har tatt helt av. Jeg innrømmer at jeg stort sett holder en høyere fart enn fartsgrensene, men jeg ligger alltid i samme marsjfart som de fleste bilistene rundt meg gjør (bortsett fra i Bergen, der føler jeg meg av en eller annen grunn som et trafikksvin). 120 på motorveien fra Oslo til Gardermoen for eksempel. Nesten alle holder den farten, men det er jo knusende dyrt om man blir "tatt". Jeg skriver "tatt" i hermetegn fordi jeg synes det høres så rart ut å bli "tatt" for noe sånt.

Det som kunne vært en ide hvis man skulle drevet denne Botogbedring greia på en etisk måte var at man hadde en slags egenandel på bøtene, slik at boten til syvende og sist hadde blitt edruelig. Men da ville vel konseptet blitt mindre lokkende, og det ville vært mindre attraktivt å drive dette firmaet.

Hilsen en som mener at myndighetene kunne konsentrert seg om å straffe de som virkelig kjører forferdelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en "fantasi" om at denne typen virksomhet blir som en slags "nymotens" måte å bedrive "pyramidespill". Dette er da før eller siden bare nødt til å gå på ræva? ??? Om et par år når folk har fått "bøtene sine" så går det i minus (med mindre en grei oppgang i nye abbonenter holder seg stabilt. Men uansett tar det en gang slutt....  skummelt foretak og "skumle" signaler.

De får holde på, men jeg melder meg ikke inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Heller tvilsom reklame for AlfaRomeo. Hadde passa bedre med en Audi til denne typen. :-\  ?

Cuore Sportivo fremkommer sjeldent i lovlige hastigheter ;) At Alfan liker og brukes er god reklame syntes jeg. Husk at det er myndighetene som er de umoralske når vi snakker om fastsetting av dagens bøtenivå og null differansiering av denne. Det er staten selv som har lagt opp til forsikringer ala dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du kjører etter forholda i Norge er det lottospill om du blir 5000 kroner fattigere, og da er ei slik ordning god å ha. Bare i tilfelle den gratis SMS varslinga mi ikkje har fått med seg en kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får mindre og mindre respekt for fartsgrensene - og dermed for politiet som skal håndheve dem - dessverre. Det må nesten bli slik når "demp farten" er det eneste trafikksikkerhetstiltaket myndighetene kan tenke seg, og bøtene står i et så åpenbart misforhold til straffen for andre forseelser.

Det er en vits når en setter ned fartsgrensen ti km/t i en mils omkrets rundt et kjent ulykkessted - der samtlige ulykker har skjedd i +160 km/t. Det er en vits når det dukker opp fartsdumper midt på riksveien fordi det er en skole i nærheten - hadde de brydd seg om skolebarnas sikkerhet hadde det vært fysiske sperrer mellom skole og vei. Det er en vits når de få rettstrekkene på en svingete vei utstyres med midtdeler og fotoboks, slik at de få forbikjøringsmulighetene man har ødelegges. Det er en vits når skrotingen som bosetter seg i venstrefeltet på en tofeltsvei ikke lukes ut, men de som får nok og kjører forbi på høyresiden gjør det.

Foreløpig ligger jeg på en bot hvert fjerde år i snitt, så da lønner det seg ikke med forsikringen. Skulle hellet snu seg, får det heller vurderes på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Staten må jo legge til slikt at de har det bra vettu.... håve inn håve inn! jaja er ikke annet som sviver i huet på folk!

Men å ligger i 80 i 60 sona i, ikke rushtid er ikke uansvarligt mener nå jeg. Fartsgrensene i Norge er så lave at de kan holdes uansett om det er klinkeis.

Så høye fartsbøtene i Norge er per i dag gjør at det blir kø! hvorfor jo enkelte er så livredde for å få bot at de legger seg 10 under den lave grensa for og "sikre" seg.

Anbefaler heller å bare stikke fra "onkel" en å stoppe! blir bare 500kr ekstra "om" du skulle bli tatt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...