Gå til innhold
@pi

teknisk kurs for Alfister

Anbefalte innlegg

Mulig dette er feil del av forumet, men jeg prøver:

Etter å ha hatt Alfa i 2 1/2 år, så har jeg sterkt savnet å kunne vite mer om praktisk bilhold. Kunne det ikke vært en idè for KlubbAlfaromeo å arrangere regionale kurs som tok opp relevante emner?

Eksempelvis:

-hvordan selv sjekke foringer

-stag

-bærearmer/bruer

-releer/sikringer

+ en hel masse andre saker man kan sjekke selv med minimalt verktøy før man hysterisk kaster seg på telefonen til verksted.

For noviser (grønnskollinger) som meg selv, med 10 tommeltotter, bør da dette være noe.

Tråder som legges ut på denne delen av forumet tyder jo på at det er mange som er i min situasjon. Jeg vil gjerne lære mye mer om hvordan jeg selv kan foreta feilsøk. Det blir til at jeg graver og spør hver gang jeg er på verkstedet, men de har ikke tid til å vise meg.

Finnes det ingen som kan tenke seg å holde et lite kurs? Jeg betaler gjerne for å få litt bedre kunnskap.

Legger denne ut på klubbtrådene også.

Hilsen Dieselduden (som bor uttafor Trondheim)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette er en god ide. Kanskje vi til og med kan få avholde slike seanser hos f.eks EmmSport? Kan også kombineres med kaffedrikking og sosialisering...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat noe slikt,ja. Vi trenger jo ikke å lære å reparerer de eksemplene jeg nevnte, men enkel førstehjelpsdiagnostisering hadde vært svært kjekt å kunne.

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes dette er en kjempegod idé!

Dette ble gjennomført av KARN ifjor (eller året før der) på Østlandsområdet.

Jeg tror disse seansene ble holdt hos MotorForum Østre Aker.

Desverre så hadde jeg ikke mulighet til å delta sist, men hvis dette blir gjentatt så er jeg gjerne med  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempegodt forslag!

Og litt faglig med nogo attåt gjør det enda bedre.

Jeg stiller hvis det blir noe i Trondheimsområdet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvem skal vi spørre om å holde et slikt kurs (fortrinnsvis i Trønder-regionen da)? Noen forslag?

Engdal? Alfaweie? Noen på Bilcentrum? Har ikke noe kundeforhold til sistnevnte, så jeg kjenner ikke personalet der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott forslag! Jeg er gjerne også med dersom tidspunktet passer. Tror gjerne vi skal spørre EMMSport, har god erfaring med dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ja det stemmer at vi hadde ett par i oslo for ett par år siden. Det er noe som vi gjerne gjentar. Vi skal høre med ett par alternativer som kan gjennomføre dette kurset.

I Trondheim er det selvfølgelig en god ide å gjøre det samme. Hør med Rune Hoseth om det så det kan koordineres slik at fles får det med.

Alfahilsen

Øyvind I

formann

KARN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt en Pm til Hoseth om saken, så får vi se. selv kjenner jeg for få Alfa-eiere til å sette igang noe effektivt nettverksarbeide.

Krysser fingre og tær (klarte forresten å skifte lyspærer på Puntoen idag. Langt letter å komme til enn på Alfaen) ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt forslag/tiltak! Sikkert ikke noe prob. å få med Knut på Emsport, han er jo alfasosial den karen, og har vel tidligere også holdt åpent hus på Emm-sport ifbm treff.  Kan jo hende han frykter at fler skal begynne å skru sjøl.. Neida, går sikkert greit, Rune O fixer sikkert et opplegg sammen med Emm.

(dette var bare synspunkter fra meg, som ikke har NOE med det å gjøre. Men som gjerne kommer om det blir noe av)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...