Gå til innhold
arnstein156

Rogaland - søndagstur i forb. med italiensk helg i Sokndal 11.juni?

Anbefalte innlegg

SE NYTT OG OPPDATERT INNLEGG LENGER NEDE

Sokndal kommune arrangerer hvert år Italiensk helg i kommunen. I denne forbindelse hadde det vært stas å fått mønstret en del italienske doninger som kunne preget gatebildet... Har vært i kontakt med de som står bak, og de synes det hadde vært fantastisk om noen i KARN kunne ha lagt en søndagstur til Sokndal søndag 11.juni.

Slenger dette ut her for å lodde stemingen. Bor du utenfor Rogaland, er du selvsagt velkommen - så lenge du kjører italiensk...

Hvis det viser seg å være interesse for dette, kan vi komme tilbake med mer opplegg for en slik dag.

Sitat fra www.cittaslow.no

"Cittaslow Sokndal arrangerer i samarbeid med Sokndal Næringsforening italiensk helg i Sokndal fra fredag 9. til søndag 11. juni 2006. Det blir et variert program med italiensk opera, mat, vin, film, biler, litteratur, piknik m.v. Det oppfordres til at næringsliv og privatpersoner engasjerer seg slik at en kan skape mest mulig liv og røre denne helga. Forretningene oppfordres til å ha et hjørne i butikken med ulike italienske varer, flytte litt av forretningen ut på gata for å skape mer liv m.v. Klesvask kan gjerne henge over veien. Bruk fantasien – vær med på å skape liv og røre."

alfavei.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg stiller nok. Det er vel den dagen det planlegges markering for baneanlegget, og da stiller eg først og fremst der.

Endret: Eg ser at markeringa er planlagt en gang i mai i forbindelse med Sokkendalsdagene. Så da stiller eg på italiensk tur den 11 juni ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg stiller nok. Det er vel den dagen det planlegges markering for baneanlegget, og da stiller eg først og fremst der.

Endret: Eg ser at markeringa er planlagt en gang i mai i forbindelse med Sokkendalsdagene. Så da stiller eg på italiensk tur den 11 juni ;D

fått skilt på 75en siden du skal på italensk tur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikkje klar, men en viss mann har fått ballene i skrustikke, og eg strammer litt for hver dag :o :o

Forhåpentligsvis så skrur han fortere når han har rett motivering ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

En stund siden jeg har gitt lyd fra meg ang en evt tur til Sokndal søndag 11.juni. Har vært veldig travelt, så jeg har ikke fått tatt meg tid til å sette opp et program for en slik dag. Tross kort frist, så presenterer jeg følgende:

Forslag til opplegg:

- Møtes ca kl 11:00 på Shell i Sokndal sentrum v RV44 ENDRET

- Kjøretur til/i Sokndal:Rekefjord - Nesvåg - Rekefjord,  så til Jøssingfjord. Fantastisk svingete alfaveier, med spektakulær natur Her stopper vi ved Helleren; et yndet tursitmål hvor det sikkert vil være interessant å ta noen tur-bilder! Fra Jøssingfjord setter vi kursen til Sogndalstrand, hvor vi prøver å være før kl 13:00. Her parkerer vi i amfiet hvor bilene vil være til offentlig beskuelse for de mange tilreisende (samt et tysk tv-team som har meldt sin ankomst...)

- Sogndalstrand vil for anledningen være pyntet på italiensk vis, med italienske flagg og klesvask hengene over gatene... Restauranten ved Sogndalstrand Kulturhotell vil servere oss fra sin italienske meny, som avsluttes med italienske kaker og desserter. Har vært i kontakt med daglig leder ved hotellet, og de tilbyr omvisning ved Sogndalstrand, og lover også at vi på alle måter skal bli tatt godt vare på.

- Avslutter ca i 15-16-tiden.

Praktisk info:

Pris: ca 250 pr pers for middag inkl. dessert og omvisning. (Omvisningen gjør de gratis for oss)

Sokndal ligger ca 120 km fra Stavanger, og du kan kjøre enten E39 til Egersund, videre på RV44 til Hauge i Dalane, eller å følge RV44 (Nordsjøveien/Jæren). Det må regnes ca en time og 20-30 min til møtestedet på Shell fra Stavanger.

Påmelding er nødvending for å vite hvor mange som kommer til middag. Siste frist fredag 9. kl 18:00. Påmeldingen gjøres til arnstein.bendiksen[at]dabb.no.

Håper dette er av interesse! Hadde vært stas å fått mønstret en gjeng Alfa Romeoer til denne dagen. En nydelig kombinasjon av natur, kjøreopplevelse og italiensk mat!

Linker:

www.sokndal.kommune.no

www.cittaslow.no

Arikkel fra SAS Braathens Magasinet: http://www.sokndal.kommune.no/kommune/content/download/5152/33732/file

mvh,

Arnstein Bendiksen

Smakebiter:

Sogndalstrand

sogndalstrand.jpg

sogndalstrand2.jpg

Sogndalstrand fra amfiet:

sogndalstrandamfi.jpg

Jøssingfjord

alfavei.jpg

helleren.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Det blir en 4-5 biler fra Stavanger/Sandnes/jæren som stiller som jeg har fått tilbakemeldinger om. Ennå plass til flere!

Ettersom jeg forstår, vil turen starte i 09:30-tiden fra Kverneland. Kontakt Frode på 98 42 51 37 hvis du vil være med, eller trenger mer info!

arnstein156

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...