Gå til innhold
carpati

Nye dempere

Anbefalte innlegg

Da er 4 stk. Bilstein Sprint satt i bestilling til min SW JTD! Om et par uker ruller den ut fra EMMSport fastere i fisken enn noen gang  ;D. Senkesett (Eibach -35 mm) ble montert i fjor høst, og telehivsesongen har ikke vært noen fornøyelse med utslitte originaldempere.

Var lenge i tvil om jeg skulle velge disse elller Gule Koni, men et søk på forumet ga meg forsåvidt svar. Håper jeg ikke har forvandlet bilen til et torturinstument for mor og barn... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir så fin for mor og barn at  ;D

Mine klagde iallefall ikke, men du bør nå ungå hull. Eller så er det helt fint.

Gled deg.

Alfahilsen

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg er godt vant med å kjøre slalåm mellom hull fra før, så det går nok bra. Kan man forvente (enda) mer slitasje på bærearmer etter montering av senkesett og dempere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva prisen er på 4stk Bilstein Sprint dempere?

Jeg trenger nok noen nye dempere til min SW snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med gule Koni og samme fjærene som deg i 6 år.

I tilegg har jeg mont. anti roller kit.

Med dette har det vist seg at jeg må bytte øvre bærearm ca. en gang pr. år og nedre ca. annenhvert år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hele kommer seg på knappe 10.000 inkludert montering.

Nedre bærearm hvert andre år? Det høres dyrt ut. Hvor mange km kjører du årlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedkommende som har måtte bytte hele tiden må ha hatt uflaks med hull og annet. Monterte Eibach på min ved 25.000 km. Nye bilstein forran etter 29.000 km. Nye øvre bærearmer ved 80.000 km. Bilstein bak ved 100.000 km. Alt helt strøkent ved salg på 107.000 km.

Baert på opplevelsen ved bytte av de bakre demperene så burde jeg har byttet de med det samme.

De ca 80.000 km var fordelty på en god del banekjøring (som jo uansett ikke utgjør mye g belastningen der er tross alt relativt hyggelig så lenge du unngår curbs hvis man sammenligner med hulle i veien ellers) og vanlig vei. var rktignok notorisk fosiktig med trikkeskinner og hull i veibanen.

Du skriver ikke hvor langt din har gått, men det kan vøre en ide om verkstedet sjekker at foringene sitter som de skal når det meste alikevel er demontert så slipper du en eventell demonteringskostnad.

Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått nye dempere satt inn hos Emm-sport. Og bilen ble betraktelig bedre å kjøre. Men tror dere ikke at det allikevel begynte å knake/knirke stygt fra forstillinga venstre side. Bare ett år og 15000 km siden jeg bytta bærebru og bærearm der. Hvor lenge skal slike deler vare ? Er det virkelig mening at man skal bytte slike ting hvert bidige år? I tillegg synger også stabstagene bak venstre side på siste verset, men har fått anbefalt av verkstedet å vente til disse er helt utslitte.

Ikke morsomt å kjøre bil hvor det knaker og remjer over hver en minste dump.

Må innrømme at det ikke lenger er så morsomt å eie ein Alfa,nei.Blir nærmest å betrakte som en pyntegjenstand istedefor bruksbil. :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Emmsport har mottatt bestilling på 4 bilstein fr meg og, dog er det lang leveringstid på varene, skulle tro de er sendt med fotordonans oppover...Gleder meg til å få byttet !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilstein med orginale super-fjærer på 166 er helt nydelig. Gled deg. Har fått på sommer dekk på min også og fått kjørt en del mer enn va jeg hadde da jeg skrev artikkelen i Alfanytt som var basert på tysklandsvinterdekk. Veldig trivelig og uendelig mye bedre (komfort og sport) enn Eibach på 166.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...