Gå til innhold
Calle

Montere turbo på en 1,8 ts?

Anbefalte innlegg

Jeg begynte her en dag å leke med tanken på å montere på en turbo på min 155 1,8 ts. ;D Er det ikke samme motor som står i en q4 bare uten turbo og med litt mindre slagvolum?

Noen som vet om hvor mye dette koster? mye arbeid? Ikke å anbefale kanskje...? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leker med tanken selv...men hele motoren må overhales før noe slikt...da blir det dyrt!

Men å sette

Q4 har vel en Fiat/Lancia 2l med turbo, samme som fra Delta, Thema og Croma..

Mens den du har er vel siste generasjon Nordmotor(alfa)...?

Kan jo sende en mail til Novitec, Hörmann, Autodelta osv å høre.

De har kanskje ikke noe for salg på sidene sine til disse motorene, men kan være de har rester? eller god info å komme med..

Alltids verdt et forsøk å sende en mail eller to...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du ikkje har tenkt å dra ut mye hestekrefter går det fint ann å montere turbo på orginal motoren... bare kjøra 0.4-0.5 bar i trykk og ikkje kjøre den hardt før den er skikkelig  varm og la den svive litt før du stopper den... så skal det gå fint det.. er ikke så vanskeligt å montera turbo heller:-) eg ville jaffal aldri levert den inn.. det e som regel alt for dyrt...

lag det sjøl... så lere du litt og:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå ville jeg ikke anbefalt den jobben for alle, er ikke som å sette i KN filter akkurat! deler må lages\skaffes\tilpasses, og motoren bør helst få en gjennomgang først.. med mindre du er sikker på hvordan det gjøres, leave it to the pro's... Dette er riktignok når det er snakk om bruksbilen du er avhengig av at virker hver morra, er det nr.2 lekebil er det noe annet! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det e heilt rektigt det.. det e ikkje gjort på 1.2.3.. men eg tenkte på viss det e bil nr 2 hovedsaklig.. det e jo ein glimrandes måte å lera seg litt motor på... så sleppe du å levera ann inn kver gang det skjer någe.. men e ein fordel å ha me seg ein som har gjort det før viss det e fysste gangen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sølvstein, jeg ville vurdere å gå over til v6 istedet for :-*

Nope, da blir bilen så framtung. Den er tung nok i fronten fra før ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå ville jeg ikke anbefalt den jobben for alle, er ikke som å sette i KN filter akkurat! deler må lages\skaffes\tilpasses, og motoren bør helst få en gjennomgang først.. med mindre du er sikker på hvordan det gjøres, leave it to the pro's... Dette er riktignok når det er snakk om bruksbilen du er avhengig av at virker hver morra, er det nr.2 lekebil er det noe annet! :)

Og nei, det er nok ingen nr. 2 bil dette her. Eneste bilen jeg og kona har så det blir ikke så altfor masse eksperimentering med denne bilen. Spørs om jeg bare skal chippe den heller. Får jo litt ut av det også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...