Gå til innhold
Gjest tw147

Justering av bremsestempler

Anbefalte innlegg

Da jeg monterte sammen kaliprene mine etter oppussing klarte jeg selvfølgelig å sette stemplene inn 180 grader feil. Altså 180 grader rotert og ikke på hodet. Man skal visst ikke alltid stole på øyemålet.

Dermed har jeg nå en liten utfordring:

1. Jeg trenger en mal alá vedlagte bilde for å få stemplet riktig justert. Noen som kan låne meg en sånn eller vet av en målsatt tegning så jeg får laget meg i papp?

2. For å rotere stemplet trenger jeg en eller annen slags tang for å få tak. Stemplet er hult og helt glatt inni. Tanga må åpne seg når håndtakene klemmes sammen, og på kjeften må det være "ører" i 90 grader. Står bilde av en sånn i verkstedmanualen til Ate-bremsene.

Det er ikke gjenger på stemplene hverken foran eller bak (håndbrekk i egen trommel) så denne kuben som selges alle steder er nytteløs.

Noen som begriper hva jeg prater om?

post-0-14779318676704_thumb.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du behøver ikke å bry deg om det verktøyet TW.  Har klart meg i alle år uten...

Kriteriet er at forhøyet segment skal ligge på undersiden av en linje på 45 grader over horisontalen, trukket fra skivens sentrum mot skivens dreieretning(front)!   Håper det var forståelig!

Skulle tro du skulle kunne vurdere 45 grader med øyemål, nøyere er det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kriteriet er at forhøyet segment skal ligge på undersiden av en linje på 45 grader over horisontalen, trukket fra skivens sentrum mot skivens dreieretning(front)!  Håper det var forståelig!

Tegninga i verkstedmanualen sier akkurat det samme, så da tar jeg fram øyemålet igjen ;)

Da mangler jeg bare noe slags verktøy for å få grep om stemplene og faktisk snu dem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...