Gå til innhold
Espino

Bertone ønskes kjøpt

Anbefalte innlegg

Ønsker meg en 60/70-talls Bertone-coupe. Alle modeller er av interesse. Vennligst send pris og info til esphans2@c2i.net

Hvilken prisklasse er det som er intressant for deg? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12900 Euro, og da er den ikke perfekt....  skal man ha Bertone må man nok grave i pungen ut om man skal ha noe som er i nogenlunde stand, prisnivået i Norge er nok lavere enn i Tyskland på fine Bertoner ser det ut til...

Ikke bare må man grave dypt, men dette er også den modellen som av mange er sett på som den minst attraktive av bertone-modellene - Junior med 2000-front. Se bare hva man må gi for fine Giulia Super'ere og ostehøvler i Tyskland, der snakker vi nesten 308-penger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde håpet å få noe brukbart for 50-60. Jeg så på en i Holland til ca. 40, som jeg holdt på å kjøpe men den hadde litt kanalrust, og en del småfeil, dårlige dekk, ingen instrumenter som virka etc. Og siden jeg ikke har vært borti disse billene før, syntes jeg det virka litt skummelt... Men når jeg ser disse prisene her, skulle jeg kanskje tatt den likevel. :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok vanskelig å få noen bra bertone for denne summen her hjemme, men det er større mulighet i Sverige, det at bilene er dårligere i Sverige det kan man bare glemme, man kan være veldig heldig der borte og få en bertone i god stand for ca kr. 40000 sek og oppover, dog vil topp eksemplar koste det dobbelte. Men fremdeles er nok Sverige litt billigere enn Norge, Så det er nok best og være aktiv på de svenske sidene, klubb siden, alfapower og blocket. Så følg med røver kjøp dukker opp flere ganger i året.

Har selv for øvrig nesten bare god handler med vårt kjære nabo land......

Selv har jeg en bertone jeg vurderer å selge, men det blir nok ikke før til høsten, Og prisen vil nok bli noe over 60", men det er markedet som bestemmer prisen, og jeg selger selvfølgelig til den som vil betale mest.

Den som leter han finner...... Samme med den som venter, det dukker alltids opp noe !!

Så lykke til !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde håpet å få noe brukbart for 50-60.

Du kan være heldig! Men et tips kan være og ta med seg en som kjenner den aktuelle bilmodellen når det er tid for og se på et objekt, det kan fort spare deg for mye frustrasjoner og utgifter i ettertid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok vanskelig å få noen bra bertone for denne summen her hjemme, men det er større mulighet i Sverige, det at bilene er dårligere i Sverige det kan man bare glemme, man kan være veldig heldig der borte og få en bertone i god stand for ca kr. 40000 sek og oppover, dog vil topp eksemplar koste det dobbelte. Men fremdeles er nok Sverige litt billigere enn Norge, Så det er nok best og være aktiv på de svenske sidene, klubb siden, alfapower og blocket. Så følg med røver kjøp dukker opp flere ganger i året.

Har selv for øvrig nesten bare god handler med vårt kjære nabo land......

Selv har jeg en bertone jeg vurderer å selge, men det blir nok ikke før til høsten, Og prisen vil nok bli noe over 60", men det er markedet som bestemmer prisen, og jeg selger selvfølgelig til den som vil betale mest.

Den som leter han finner...... Samme med den som venter, det dukker alltids opp noe !!

Så lykke til !

Hmm,ombestemt deg uhu?, si i fra så jeg får lete etter noe annet, skal ha meg bil nå i vår.

twedit: fikset sitering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode råd! Det lureste er kanskje å spare opp litt mer - og lete... Send meg gjerne et vink hvis dere vet om noe...

mvh espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, med så mange kompetente alfistas til rådighet, blir det mye å spørre om: Er det noen modeller man bør foretrekke/unngå? Jeg mener da av tekniske grunner, noen årganger bedre enn andre, og slike ting? Den ene jeg har prøvd var 2000 GTV. Blir 1300 veldig pinglete i forhold? (Skal kjøre landevei, ikke noe banerace her...). Og er ostehøvelen mer ettertraktet i markedet enn f.eks. 2000 GTV? Og koster det allverden å sveise en kanal eller to på dem??(Tilgi en stakkars newbies mange dumme spørsmål...)

mvh espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...