Gå til innhold
Gjest Kairos

Motoren kutter plutselig, og uten forvarsel! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

har en SW 1,9 JTD. 2 ganger har den nå fått fullstendig motorstopp.

Det arter seg slik:

-Motoren kutter helt plutselig mens bilen er i fart. Ingen forutgående ulyder eller harking

-Ved starforsøk tenner bilen ikke, men det er plenty av strøm

-Motoren starter igjen etter å ha stått ca 30. min.

Hva iallverden...?Kondens?(har aldri merka noe til det de 3 årene jeg har hatt bilen, kjører alltid med fullest mulig tank).

Dieselpumpa?

Blokkering i drivstofftilførselen?

Eller har denne sikkerhetsanodnonge som fører til at dieselen kuttes ved feks. kollisjon gått amok? :'(

Har noen opplevd noe som dette. Ikke artig å kjøre rundt ifall dette skjer i god fart på motorveien. Mister jo både bremsekraft og servo.

Takknemlig for svar/tips?

Hilsen Kairos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ville jeg også ha gjort.

Har kjørt en mercedes minibuss med samme problemet. Det var "litt" ekkelt ..... not......

det var styggekkelt. Det var ikke mosomt å sitte der med bussen full av folk og så og si ha null kontroll på styringen. :o

Da var det dielselfiltret som var tett. løp og sjekk.

Men fant ut at hvis jeg giret ned og gav gass, med engang man kjente antydning til problemet, så berget jeg.  ;D

Tror ikke det er særlig heldig for motoren. Men det er bare en Mercedes....... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte også på dieselfilteret. Men det har jeg skifta for bare 2000 kilometer siden(et par måneder)

Kjører uansett bilen inn på verksted på onsdag. Så får man sjekke. Var ikke så morsomt å bli stående midt i en rundkjøring i går kveld.

Krysser fingrene og håper på minimale utgifter.

Hilsen Kairos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om 156´er som plutselig tror de er stjålet og slår på startsperren sånn uten videre...

synes det lukter et elektronisk problem, er dieselfilteret tett, åpner det seg ikke av seg selv etter 30 minutter, gjør det vel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er startsperra,nei. Ingen lys kommer opp på kjørecomputeren. Og det gikk flere dager mellom første og andre gang dette hendte.

Denne Alfaen minner meg mer og mer om en blondine. Pen å se på, men jævlig masete. ;D

Men kjører den andre bilen inntil verkstedet får sett på saken. Tør rett og slett ikke kjøre som det er nå. Ganske farlig å bli stående i en 2-felts tunell hvor bilene drønner forbi.

Hilsen Kairos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehhh, ifall dette allikevel skulle dreie seg om problemer med elektronikk..... blir det da svindyrt? Må vel reprogrammere "hjernen" på bilen da?

Ussshj. Sover alltid dårlig med tanke på utgiftene knytta til denne bilen.

Næi, må finne noe annet å tenke på. God natt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnosetest foretatt. Feil på en giver til drivakselen. Blir fiksa i morgen og jeg kan atter kjøre Alfabrumlen min!

;D ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja der ser man. Jeg har faktisk ikke peiling.  :D Fikk bare med meg halvparten av hva han på verkstedet sa. Registrerete kun at jeg ikke ble totalt ruinert, og det var det viktigste akkurat nå. Men man lærer, man lærer...

Det er derfor jeg leser mye på forumet her. Mye å få med seg.

Hilsen Kairos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...