Gå til innhold
Evo

SOLGT ****GTV 916 turboSOLGT****

Anbefalte innlegg

Oppdatert 25.04.2006:

TV 916 2.0 TS Lusso, 99 mod. 106.500km. Sølvfarget m/sort MOMO-skinninteriør. Olje- og filterskifte hver 10.000km, reg.rem m/tilhørende strammehjul ble skiftet v/50.000km. Forøvrig har bilen det nye eksteriøret og interiøret som kom i 1999. Denne bilen er en Autodelta turboversjon, cirka 190 hk/270 NM målt hos TS Motor Helsingborg. På landeveien holder den greit følge med presumtivt raskere biler, UNI-Chip gir elektronisk styring av wastgate (turbotrykk) for raskere respons og stabilt ladetrykk, BSR turbotrykkmåler, dumpventil, intercooler, RAM-luftfilter, høyere utvekling 5. gir gir behagelige 2500o/m v/100km/t og lavere drivstofforbruk (98 okt), fabrikkny ECU, fabrikkny startsperremodul, nye bremseskiver- og klosser foran, ny dynamo, spesialbygget 2,5" rak eksos fra turbo og ut inkl. kat og Autodelta endestuss. FK justerbart Coiloversett, polyforinger bak, lakkforsegling, håndvasket, org. laste- og skistativ, EU ok u/anmerkninger i august, DEFA alarm, bra sommer- og vinterdekk med mye mønster igjen, kun vinterkjørt halvannen sesong, org. 16" lettmetallfelger, ellers en perm med kvitteringer. 

Reg.rem bør skiftes i løpet av året.

Jeg monterer polyflex foringer rundt baut før salg ;D

Bilen er for øvrig godt holdt, men noe steinsprut i fronten har det blitt.

Selges til første bud over 150.000,-

Bilder finnes her: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1082089

Anders Bigseth

Telefon: +47 402 38 602

Epost: [email protected]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du gjøre det mere klart, er det TS motor eller Turbo. AutoDB sida sier 155hk så regner med TS motoren :) lykke til med salget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du gjøre det mere klart, er det TS motor eller Turbo. AutoDB sida sier 155hk så regner med TS motoren :) lykke til med salget.

det står jo at det er en av ts versonene som er bygget med turbo av autodelta.  Giulietta Turbodelta var også bygget av autodelta mener jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du gjøre det mere klart, er det TS motor eller Turbo. AutoDB sida sier 155hk så regner med TS motoren :) lykke til med salget.

det står jo at det er en av ts versonene som er bygget med turbo av autodelta.  Giulietta Turbodelta var også bygget av autodelta mener jeg ;)

Men ikke av samme AUTODELTA firmaet (er en del land og strand + noen år mellom de to ;D)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppklaring; Bilen er en ordinær 2.0ts.

Fører og bil tok turen til London høsten 2003, til Alfa Romeo-tuneren Autodelta i London, der ble reg.rem osv. byttet, bærearmer foran byttet, luftmassemåler byttet, konidempere montert (senere solgt til Dan, bilen har nå justerbart coiloversett fra FK), det ble montert lenger utveksling på 5.giret, Autodelta endestuss (ikke på bildene), motor ble åpnet, stempler dreid ned, øvrig innmat i motor sjekket, kompresjon skal være 8,9:1, ladeluftkjøler montert i front, konfilter, dumpventil, tennplugger byttet, en garrett T25 versjon.

I ettertid har jeg montert 2,5' eksos fra turbo og rett ut med 2,5' kat.

Bilen er også etterjustert hos TS Motor i Helsingborg i Sverige. Her ble det montert en UNIchip (elektronisk hjerne) og ny dumpventil av bedre kvalitet. UNI-chipen justeres til akkurat denne bilen, og ladetrykket (i motsetning til Novitec og org. Autodelta-tuning) kan justeres elektronisk. Dette gjør at man unngår peaker i ladetrykket som kan skade motor. Justering er i hovedsak gjort på rullende landevei. TS Motor ble valgt fordi de har etterjustert mange Alfaer med turbokit fra Novitec og Autodelta. Turbotrykkmåler fra BSR er montert. På grunn av de originale innsprøytingsdysene lader turbo kun 0,35 bar. Dette gir rett i underkant av 190hk og cirka 270NM (har utskrift av effekt- og momentkurve). 

Foruten montering av nytt røropplegg fra luftfilter til turbo, og ny turbolader fra Autodelta, har bilen gått problemfritt. Lavt trykk sørger for holdbar motor og drivverk. Dette oppsettet har potensiale for høyere ladetrykk og mer effekt.

Bilen har som sagt også ny startsperremodul og ny ECU. Dette har så vidt jeg skjønner, vært isolerte hendelser uten tilknyting til turbomonteringen. 

Autodelta www.autodelta.co.uk

TS Motor www.tsmotor.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...