Gå til innhold
alfaracer

Motronic ML4.1 Tenningsproblem

Anbefalte innlegg

Har problem med ECU i min Alfa 164 3.0 v6 -92 mod. Tenning er def. Dette styres fra ECUen. Har noen erfaring med hva som må skiftes ut? Evt. noen som har skjema på styringsenheten eller vet om noe på internett som omhandler problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gnist i det hele tatt? kan jo være svinghjulsføleren som har tatt kveld.... Vet også at noen har slitt litt med de 2 réleene som styrer tenning/bensinpumpe( de som sitter ved siden av coilen).Sjekk litt rundt på http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/ og se om det er noe som ligner der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket at du har (evt. ikke har) pulser til coilen? Skjema over ECU er det ikke lett og få tak på. Hvis coilen er ok og du mangler pulser til den så er jeg enig med duetto ang. sensoren på svinghjulet. For og sjekke denne kan du måle motstanden i den, verdien skal stå oppført i manualen. Det beste er om du har mulighet for og verifisere utsignalet med et scope.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et fint program som heter autodata, her har jeg masse feilsøkningshjelp inkludert pinnedata på hjernen men skop bilder mm.

hvilken motor har du? har 3 forskjellige motornr her, en 180, en 187 og en 200 hester..

kom med mer info så kan jeg sikkert kikke litt, evt finner du sikkert Autodata CD2 på nettet også.. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...