Gå til innhold
guha

Gode selvvaskhaller i Oslo

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode anbefalinger av selvvaske haller i oslo?

Bruker som regel Statoil Store sin selvvaskhall. Den er rimelig og bra.

+ Mange båser

+ 20 pr polett

- Mye folk lang venting

- Ikke lov å håndvaske bilene

Var innom Esso på Torshov forrige helg( Statoil Storo var under ombygging)

+ Kraftig høytrykksspyler

- kun en plass 30,- pr polett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket bilen min kun 2 plasser før... på Shell i Tvedestrand og på Hydro Texaco på Akland/Sørlandsporten.

Det er fordi de hadde slikt utrolig bra skum man kunne ta på bilken før man vasket av den. det tok all skitten!

Sånn høytrykkspyler med såpe eller noe i er bare elendig!!!

Nå har selvfølgelig Shell fått helt nytt vaskeutstyr og da forsvant skummet...til fordel med høytrykk med såpe! ELENDIG!!  >:(

Så nå skal jeg kun vaske bilen min, når det skal gjøres skikkelig på Hydro Texaco på Sørlandsporten...evt hjemme da!

På Hydro Texaco er det aldri kø omtrent og man kan stå å vaske med svamp og ta den tid man trenger!

Hater at fler får forbud mot bruk av svamp og høytrykk med såpe i..  >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ca HER

Bare å Zoome inn, så er det vaskehallen jeg har markert, faktisk så nære at det er der du putter på polettene ;)

Skal du ha lengde og breddegrader og så du kan plotte inn i GPS/nav-systemet? isåfall kan det fikses hvis du gir meg noen dager  ;D

Eller du bare skriver inn adressa til bensinstasjonen der...

Hydro Texaco Sørlandsporten

Adresse

4994 Akland

ja..jeg kjeder meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Oslo er Sørlandsporten? Denne stasjonen kunne jeg tenkt meg å prøve ;D

Stor-Oslo vokser seg fetere og fetere dag for dag...  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket bilen min kun 2 plasser før... på Shell i Tvedestrand og på Hydro Texaco på Akland/Sørlandsporten.

Det er fordi de hadde slikt utrolig bra skum man kunne ta på bilken før man vasket av den. det tok all skitten!

Sånn høytrykkspyler med såpe eller noe i er bare elendig!!!

Nå har selvfølgelig Shell fått helt nytt vaskeutstyr og da forsvant skummet...til fordel med høytrykk med såpe! ELENDIG!!  >:(

Så nå skal jeg kun vaske bilen min, når det skal gjøres skikkelig på Hydro Texaco på Sørlandsporten...evt hjemme da!

På Hydro Texaco er det aldri kø omtrent og man kan stå å vaske med svamp og ta den tid man trenger!

Hater at fler får forbud mot bruk av svamp og høytrykk med såpe i..  >:(

Sånt skum du snakker om er sterk avfetning og tar voksen... ikke å anbefale på en bil man er glad i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert derfor alle tror bilen min er nypolert hver gang jeg har vasket den der...  ;D

De har og varmvoks som FUNKER i den hallen...og når man påfører dette etter skumvasken, så er bilen HELT ren og vannet preller av og den er lett å tørke av!!

Er jo de som står på bensinstasjoner og spyler av med såpevask og så gnur de på med varmvoks og det som er etterpå over bilen uten at den er ren..  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen innendørs steder hvor man får lov å stå lenge og polere bilene og sånt da?

Er det noen som vet om noen så si fra.

Testet ut den nye vaskehallen på Storo. Den var rimelig bra. Men må bruke svamp for 100 % resultat.

Fått tips om vaskehall på Økern. Noen som har testet den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har statoil på sjølyst vaskebåser enda? Jeg vasket der for, tenkte å sjekke ut de en dag.  Kunne også tenke meg tips om hvor man kan stå lenge og vaske med svamp, i oslo... Hvor noen vasker på sørlandet er knekkende likegyldig!   

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så langt er storo den plassen jeg har funnet mest brukbar. Døgnåpen stasjon og stor vaskehall med plass for MANGE biler. Har stått der en del ganger og svampet løs på bilen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket sist på statoil Storo, med egen bås....Der kan man vel stå å håndvaske om man vil vel?

I alle fall om du ikke kommer i rushtiden.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Shell-stasjonen i Ekebergskrenten. Bra trykk på høytrykken, dører som stenger om vinteren, bra tidslengde på polettene, lite kø (en del drosjer), jeg vasker med svamp (ikke lov?), men svært sjelden jeg har sett Alfaer der  :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått tips om vaskehall på Økern. Noen som har testet den?

Det står på en plakat utenfor at det er byens beste vaskehall.

Så da er vel det sant, da...

Hydro Texaco på Østre Aker, Grorud er bra. Hydro Texaco er i det hele tatt et ok sted å vaske bilen. Veglia har blass lakk på vognen. Det er derfor han piper om skummet som gjør at han må polere så ofte.  ;)

De Statoilstasjonene dere snakker om har jo white-spirit avfetting og sånn piasavakost som tegner festlige striper i lakken. Kaskader med vann og svamp er det som gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...