Gå til innhold
christian156

Dynamokrise i Bergen

Anbefalte innlegg

Har tatt turen hjem til Bergen i påsken i 156'en (2.0 TS), og like før Lærdal mistet jeg strømmen. Jeg er 99% sikker på at det er dymaoen som er gåen. Fikk heldigvis bilen helt til Bergen etter 4-5 ladinger fra følgebil i mørket UTEN LYS for å spare på strømmen  :o

Noen tips om hvor jeg henvender meg for å få fikset dette snarest mulig. Skal kjøre tilbake til Trondheim på mandag (2. påskedag).

Er dynamoen noe som må være originaldel (som kanskje tar litt tid å skaffe), eller kan jeg lett få tak i en uoriginal del i Bergen / Norge (sendt med superekspress) som passer like bra?

Håper noen kan hjelpe meg med dette   :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om dynamoen røyk brått så må det vel være noe som plutselig kan svikte...?  Gåen diodebru?  En sånn koster vel ikke mer enn 200 lappen eller noe. Er vel ikke ofte man trenger en ny dynamo. Iallefall ikke på nye biler vel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det fikset idag så prøv Åsane start og dynamo, mulig han er på jobb idag.Tlf 55 53 09 00.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke ofte man trenger en ny dynamo. Iallefall ikke på nye biler vel...

Har byttet 3 ganger på min 2000 mod tysker med 150 tusen på telleren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke js' tips funker er det kanskje en idè å prøve Paradis Auto? Gammel Alfadealer/verksted som nå er i Mekonomen-kjeden.

For de som ikke er fra Bergen (stakkars) så er Paradis altså et stedsnavn  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...