Gå til innhold
alfa33

Veteranbil og likningsverdi

Anbefalte innlegg

Følgende står i rettledningen for selvangivelsen:

"Veterankjøretøy verdsettes til antatt salgsverdi"

Hvilken liste bruker likningskontoret hvis dette er en bilmodell som er relativ sjelden og som ikke omsettes hver dag? Hvis en gammel Alfa f.eks. har en likningsverdi på 70k så vil jo dette gi en lik beskattning som en med en 1999 modell 156 (ca. 350k ny). Hvordan er dette regnestykket mulig? Kan til sammenligning nevne at en bil fra 1976 til 1989 har en likningsverdi på kun 1000 spenn...

Kommentarer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo lett komentere dette, man vet jo ikke hva en bil kan omsettes for før man virkelig skal selge den, så man må bare annta en sum man garantert får når man selger da...... Og jeg har alltid anntatt at jeg får 1000 kroner for hver av veteranbilene mine, altså 500 kroner mindre enn vrakpant, da er det vel dumt å ikke kjøpe eller..... Man kan jo oppgi hva man vil, ønsker man høy formue så er det jo bare å sette en passelig sum.... personlig mener jeg det er best med lav formue, derfor veteran alltid tusen kroner.....

Alle vet jo at det er de gammle alfaene som er verd mest.........håper aldri ligningsvesnet finner ut det !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 1 veteranbil som er registrert (1961 mod.).

Har i alle år ført opp 1000 kr. For 2 år siden hadde de plutselig rettet ligningen min og satt bilen opp til 20.000. Orket ikke krangle om dette, da det ikke betyr noe med min beskjedne formue.

Så de siste 2 årene har jeg latt dette beløpet stå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...