Gå til innhold
kynfisk

Nettopp kjøpt 156 selespeed

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt en 156 selespeed, og har ikke hatt alfa før, lurer i den sammenheng på om noen kan lære meg litt om hva som jeg bør følge med på. Bilen er en 2000 modell som har gått 90000 km, regreim er nettopp skiftet og gir kassen er oppgradert eller hva det heter. Bilen er forøvrig utrolig fin, mørk grå metallic med lyst grått skinninteriør.

Mvh Kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg bare si gratulerer!!!

Bra at den hadde opgradert kasse. Kan være lurt å kikke at nivået i selespeed systemet er på topp.

Hvis du skal ha noen til å se på selespeed så anbefaler jeg Motorforum ØA.

Har akkurat samme bil som deg. Og stortrives med den.

Har den sportsunderstell ?

Husk Alfa hilsen

Guha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nivået i kassen på topp??????

Hvordan gjør jeg det?

Bilen har sportsunderstell ja i følge selger og den er såpass stiv at jeg regner med at den har det.

Takk for hjelpen så langt:)

Hilsen Kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det?

Bilen har sportsunderstell ja i følge selger og den er såpass stiv at jeg regner med at den har det.

Hilsen Kai

Må bare få ønske deg velkommen til menigheten! Blir glad når jeg ser at noen har kommet inn som helt ny :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det?

Hei og grattis med Alfa!

Det er et oljereservoar til Selespeed-kassa fremme i motorommet. Dette skal sjekkes/etterfylles. Står nærmere forklart i instruksjonsboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det?

Hilsen Kai

Har den kanaleskjørt så har den vel sportsundersstell. Den er merkbar stivere en orginal understell. Det er vel Eibach gassdempere og senkning på 10mm i forhold til orginalt.

Som dama på Fift gear sa. Så er 2 TS med sportsunderstell den 156en med best kjøreegenskaper untatt 3.2 GTAen ( selfølgelig)

Det er greit å følge med nivået til selespeed beholderern. Helt til venstre når du kikker inn i motorrommet. Ble annmerket av han på MF ØA som etterfylte min.

Er bilen grei å kjøre når den er kald. Den hakker ikke ved igangsetting.

Jeg skal bytte LMM snart å håper å bli kvitt problemet.

Ellers må jeg ønske deg lykke til som alfa eier. Det er en knall bil du har kjøpt deg.

Husk hilseplikt

Gudbrand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den kanaleskjørt så har den vel sportsundersstell. Den er merkbar stivere en orginal understell. Det er vel Eibach gassdempere og senkning på 10mm i forhold til orginalt.

Dette stemmer nok ikke. Mange 156 med kanalskjørt og sportspakke 3 har ikke sportsunderstell. Kun kosmetiske fordeler. Sjekk om bilen er utstyrt med sportsfjærer/dempere. Merker det ganske bra også ved kjøring. Som kynfisk sier, så er bilen stiv, og det kan jo tyde på det beste utfallet. Min bil var også ganske stiv da jeg kjøpte den, og det ble opplyst at den hadde sportsunderstell. Hvilket ikke stemte. Den ble slapp i fisken etter kun ett års kjøring, og jeg har nå satt inn Bilstein dempere bak. Fikk jo ny bil! Nå er det igjen artig å kjøre.

Gratulerer kynfisk! Sjekk etter om foringer, bærearmer og stag er OK. Ta noen turer på dårlig vårvei i sakte fart og hør etter knirkelyder, smell og knekk fra understellet. Håper du har fått en frisk og fin bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...