Gå til innhold
guha

Dele anbefalinger 156 mm

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Stortrives med vår Alfa 156 selespeed.

Nå som våren er her. Så er det en del ting som Alfaen skal igjennom.

# Bremseklosser/ skiver: Noen som har noen anbefalinger der? Vet at mekonomen leverer Orginale Brembo skiver. Men er det noen som har noen kloss/skive anbefalinger( Standard dimmensjon )

Vært inne på Brembo, Tarox mm å sett på skiver. Hva men Brembo Max skivene? Er det kun på Banekjøring du evt vil merke forskjell?

# Eksosanlegg: Må skifte ut noe deler her. Ragazzon er det mange som har erfaring men. Hvor mye må jeg forvente å legge ut med her?

# Luftmangdemåler (LMM) skal skiftes ut. Er det greit å gjøre selv?( trengte å ringe svensken som selger de rimelig på nettet )

# Understellsbehandling. Selvegjort er velgjort? Har sett noen nevne noe med TuffCote. Eller er det best å sette det bort til profesjonelle

Dette var mange spørsmål gitt.

@ hilsen

Guha

Bjølsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen. Stortrives med vår Alfa 156 selespeed.

Nå som våren er her. Så er det en del ting som Alfaen skal igjennom.

# Eksosanlegg: Må skifte ut noe deler her. Ragazzon er det mange som har erfaring men. Hvor mye må jeg forvente å legge ut med her?

# Luftmangdemåler (LMM) skal skiftes ut. Er det greit å gjøre selv?( trengte å ringe svensken som selger de rimelig på nettet )

For priser på Ragazzon eksos så kann du sjekke hos Gazzella, de har vist seg å være rimelig priset ift mange andre leverandører. Om de er billigst det vet jeg ikke...

http://www.gazzella.cc/cart.php?target=category&action=view&category_id=296

Luftmassemåleren skifter du selv på under 30minutter. Enkel sak  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er leveringstiden til Gazzella ? Vil evt trenge delene til den 18 april.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er leveringstiden til Gazzella ? Vil evt trenge delene til den 18 april.

Leveringstiden til Gazzella har jeg ingen erfaring med selv, de leverer sikkert raskt nok.

Problemet imidlertid, ihht min erfaring, er at varene ofte blir liggende lenge hos norsk speditør for fortolling etc...

Jeg har opplevd å vente over 2 uker på å få varene fordi varene har ligget her i Norge...

Så hvis du er avhengig av å ha varene innen 18.april så ville jeg bestilt fra leverandør her i Norge.

Supersprint får vi jo 15-20% på via felgimport.no, så det kan jo være et alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bestiller fra Gazzella så husk å krev at de bruker en annen speditør enn Nordisk Express eller hva de heter. Delene mine lå3 uker på lageret dems, istedet for bare å sende dem videre som er vanlig. Forbanna duster!!! Jeg skrev forresten en krass mail til Gazzella og fortalte om problemet, og at jeg ikke kom til å bestille noe mere derifra hvis de ikke sendte med et annet firma neste gang ::) Merkelig at det skal ta 3 uker fra UK, mens en kompis bestillte noen deler fra Japan, det tok 3 dager, og ble levert på døra :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send delene med TNT, da går det tre dager ved vanlig forsendelse eller med ekspress da garanterer de varen på døren dagen etter.

Jeg har bestillt mye fra Ebspares og bruker alltid TNT er litt durere men det er det verdt  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal sende Gazzela en mail å høre om leveranse tid.

Siden jeg ikke har fått sett ordentelig under bilen enda. Så lar jeg den muligens gå gjennom Eu kontroll og bestiller delene etterpå.

Sett litt på Tarox erstatningsskver og klosser. Men det blir på 3000( sammen med goodridge bremseslanger) før moms og frakt fra Gazzlla. Synes det blir i overkant dyrt. 

Noen som vet om noen Italienske forhandlere som selger Tarox? Har en Italiener i familien. Slik at hen kan ordne det for meg.

Skal nedover til Italia i sommer uansett. Så hvis det er noen deler som er åpenbart billigere å ta med fra 156`S moderland så satser jeg på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har ganske nylig montert Brembo Max på min 164 3,0. Forøvrig akkurat samme skiva som på 156. Meget god erfaring så langt. Har bare normale Ferrodo klosser på, bedre å slite klossene enn skivene..

Kjøpte for 5 år siden Tar-ox klosser. Demonterte disse ved skivebyttet, og de var nesten ikke slitt, derimot var skivene meget slitte. Tror man må kjøre veldig mye hardere enn jeg får til på norske veger, for at disse klossene skal komme opp i nok temperatur for å fungere godt. Min kjøring foregår 99,85 % på vanlige landeveier.

Kan skaffe deg Brembo Max for kr.2.000,-/par (foran)

Klosser kr. 570,-

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har ganske nylig montert Brembo Max på min 164 3,0. Forøvrig akkurat samme skiva som på 156. Meget god erfaring så langt. Har bare normale Ferrodo klosser på, bedre å slite klossene enn skivene..

Kjøpte for 5 år siden Tar-ox klosser. Demonterte disse ved skivebyttet, og de var nesten ikke slitt, derimot var skivene meget slitte. Tror man må kjøre veldig mye hardere enn jeg får til på norske veger, for at disse klossene skal komme opp i nok temperatur for å fungere godt. Min kjøring foregår 99,85 % på vanlige landeveier.

Kan skaffe deg Brembo Max for kr.2.000,-/par (foran)

Klosser kr. 570,-

Rune

Hei Rune

Det skal jeg tenke på. Får ikke sjekket det før den 18 april

Hilsen

Gudbrand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...