Gå til innhold
alfa166

Erfaring med div verksteder!!

Anbefalte innlegg

Skal få sjekke bilen for noe trøbbel med gearkassen min, så eg lurte på om det er noen som hatt erfaring korleis det er med diverse verksteder rundt Oslo? Eg bur på Jessheim så det hadde vært greit med verkstedet på Lillestrøm men om noen veit om det er bedre å kjøre til Billingstad om dei har meir erfaring der mht girtrøbbel på Alfa så er det fint om dere gir meg eit vink om dette!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor helt til Billingstad? Hva med Auto Ital på Bryn?

Ellers kan du prøve et lokalt verksted. På Eidsvoll Auto på Løkenvangen (Finstadveien mellom Dal og Sundet) jobber han som kan Lancia best nord for Alpene.

Og det kan jo være et greit utgangspunkt for å fikle med Alfaer.

Ellers bor jo Bjørn Ivar Iversen på Jessheim og det går rykter om at han kan skru på Alfaer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MotorForum på Østre Aker vei er vel det "offisielle" verkstedet som er best til å skru på Alfa.

Jeg er i hvertfall fornøyd.

Uansett fint om du oppdaterer på hva feilen var og pris for rep. jeg har samme treghet på min 166.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ital bilservice heter de som ligger på Bryn.

Jeg vil ikke anbefale de.Har vært innom der med en Lancia Delta,ikke imponert.....

Mulig de har byttet endel av de ansatte men hvis ikke vil jeg ikke anbefale det verkstedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv noe annet enn Motorforum, er mitt råd.

Carozzeria Alfa i Drøbak er vel tingen, jeg bor også på Jessheim men tar meg tid til å bruke dem.

Må du først bruke MF....er det vel hipp som happ om du drar til Østre aker eller Lillestrøm.

For all del, Motorforum er sikkert flike de, men de gir veldig følelsen av bilverkstedfabrikk ::)

G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom MF på østre aker i dag og da fikk eg beskjed om at det sikkert var å smøre koblingene i kassa. Problemet er at dei har ingen timer til meg før etter påske. Skulle nesten ha fikset dette fort som f...! Noen Alfa hobby mekkere som er interisert i å hjelpe meg eller?? Betaler gjerne for jobben!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt bilen både hos Ital Bilservice og Carrozzeria Alfa. Kan ikke si at jeg er overbevist at Bilservice er de som kan sakene sine best. Men dette kan være et enkelt tilfelle.

CA har jeg veldig god erfaring med. De fant ut hva som var feil med Belgia bilen som jeg kjøpte ifjor på en enkel kjøretur. Samt det skifta Regreim og balansereimer på lillebrutterens 916 GTV

Motorforum ØA har jeg vært innom en gang. Og det er en fyr der som kan sakene sine. Han heter Adib( et eller annet) Han er hvertfall den som jeg snakker med når det er snakk om Selespeed problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...