Gå til innhold
dan668s

1986 Alfa Romeo GTV6 2.5 : Stradale

Anbefalte innlegg

Jaja, da ble det GTV6 på meg igjen  ;D

Savnet av V6-lyd og herlig GT-bil ble for stort!

Jeg henter ikke bilen før mandag 10 april, så jeg har ikke full kontroll på alle detaljer om bilen enda, men skal prøve å grave frem litt historie etterhvert.

Litt historikk:

Bilen er en 1986-modell, og skal jeg dømme etter mangelen på rust på bilen så kan det virke som om den stort sett ble brukt til sommerbruk i sine tidlige dager.

Tidligere eier hadde problem med ujevn gange på motoren, og foretok derfor en totalrenovering av motoren. Jeg har ikke full oversikt over hva som ble gjort, men har fått opplyst at det ble byttet kammer, toppakninger, ventiler ble slipt etc etc...

Når motoren var ferdig renovert så gikk den fortsatt like dårlig/ujevnt. Det visste seg at det var hjernen til L-Jet'en som var gåen. Denne ble byttet og bilen gikk som en drøm igjen!

Bilen ble så avskiltet 13.09.1993, og har stått lagret frem til for et par år siden hvor bilen ble kjøpt for å bli brakt til livet igjen.

Han jeg kjøpte bilen av har ved ledige tid og stunder gått over det elektriske anlegget og forbedret/byttet ut hvor det har vært nødvendig, reservehjulsbrønn byttet ut pga litt rust. Bilen har blitt plukket fra hverandre i jakten på rust, og det lille som ble funnet har blitt fjernet. Hele bilen har gjennomgått hel-lakkering.

Bilen har reg.nr DE 73444, så hvis noen kjenner denne bilen fra "gamle" dager, så tar jeg gjerne imot informasjon om bilen.

Km.stand står til 67000km på meteret, om dette stemmer vet jeg ikke, men det KAN stemme mtp tilstanden på innvendig tepper, og den gode tilstanden på karosseriet. I tillegg så har bilen kun vært på 7,5år før avskilting, så 67000km virker sannsynlig. Jeg håper på å få klarhet i dette, kanskje Gabor vet noe gjennom sitt GTV6-register?

Kort om bilen:

1986 modell

Sort Metallic (Koksgrå) med sorte velour seter

Gule Koni dempere

Renovert motor med trim kammer. Motoren er veldig responsiv og går fint, men jeg aner ikke effekt.

Ansa eksos fra grenrør og bakover

Antatt km.stand 67000km (se over)

7x15" Compomotive felger

Fremtidige planer i prioritert rekkefølge:

1. Bytte olje/filter -> Agip 10w/60

2. Bytte reg.reim

3. Senke, samt montere oppgraderte dempere/fjærer

4. 16" felger med bred kant, samt gateslicks

5. Grenrør

6. Bremser

7. Halvbur

8. Mer effekt

Bilen skal være en finværsbil som skal brukes til inspirerte kjøreturer, samt på KARN's banetreff i 2006.

Målet for 2007 er å gjøre bilen klar for å delta i Italiensk racingserie (Blir det skikkelig cowboy-kjøring, så får jeg finne meg en 75 TS å kjøre med).

Bilder vil IKKE bli postet her før jeg har fått den senket  ;) Nå står den på høye stylter.....hehehe

Hvis noen kan hjelpe meg med historikk på bilen som kan bekrefte/avkrefte km.stand så er jeg veldig takknemlig. All annen info er også interesant. Reg.nr DE 73444.

Denne tråden vil bli oppdatert fortløpende etterhvert som bilen tømmer lommeboka mi  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dan, Grattis med ny bil!

Må føles godt å endelig være "hjemme" igjen, bilmessig.  :)

Tips: jeg er i besittelse av spesialverktøyet for avtrekking av torsjonsfjærer, så det er bare å låne det når bilen skal ned fra styltene. På min bil satt ikke fjærene fast i det hele tatt, så der var det faktisk enklere å dunke dem ut uten bruk av spesialverktøyet, men på noen biler har de en tendens til å sitte godt har jeg hørt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye.

Jeg ble oppriktig glad når jeg hørte du hadde kjøpt deg GTV6 igjen! Bilen høres kjempefin ut!

Mvh Torbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis Dan!

Husk at Scuderia Blårøyk påtar seg oppdrag for klekkelige summer for og få egen racer på veien. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser i GTV6 registeret at den ble registrert første gang 22/4-86. Koksgrå av farge står det.. Feil? Eller har den blitt om lakkert?

Står også at den har eller har hatt Zender styling.

Eier står som:

Financiering AS

Oscarsgate 30

0352 Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser i GTV6 registeret at den ble registrert første gang 22/4-86. Koksgrå av farge står det.. Feil? Eller har den blitt om lakkert?

Står også at den har eller har hatt Zender styling.

Eier står som:

Financiering AS

Oscarsgate 30

0352 Oslo

Takk for alle gratulasjoner, hyggelig å være tilbake!

Jon-Even, jepp bilen står i Fr.stad, på Krosnes. Ikke så langt fra Carburetti. Christer har prøvekjørt bilen tidligere.

Ola, jeg har fått info om bilen fra Italia, via Torbjørn, og der står det at orginalfargen er sort metallic. Det er jo nesten å regne som koksgrå, så det kommer vel helt an på hvordan man omtaler fargen.

Bilen har ikke Zender styling nå, så det er nok plukket av. Heldigvis  :)

Financiering AS var nok siste eier/bruker ja, det var de som avskiltet bilen i -94.

OK da, så poster jeg et bilde av bilen før senking  ;)

GTV1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dan,

Jeg føyer meg inn blant gratulantene! Hyggelig at du fikk tak i en GTV6 igjen, som hadde så god lyst!  Dette blir litt av en gjeng med disse bilene til slutt!

Bilen kjenner jeg fra før som demobil for Bergheim og har noen bilder av den utenfor butikken på Ensjø, med det første Zender settet som ble montert her.  Tenker du nå vil gjerne ha disse bildene så jeg scanner de og sender til deg, så kan du evt. legge de ut om du vil. Regner med at registeret nå også har interesse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Jekken på Vestby står klar hvis du vil innom for oljeskift - jeg og Stian blir vel boende der i påska :)

Eventuelt som Stian sier kan du jo stikke innom for litt jobber som betaler lakken på Giulia'n ;)

Ser forresten på bildet at bilen ikke har listene langs dørene som kom på 82(?) modellen - disse satt fast i huller i dørene. Tyder da på at disse har blitt tettet og bilen lakkert en eller annen gang? Eller kanskje de ble fjernet i forbindelse med Zender kittet?

Har du sett deg ut noen felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dan,

Jeg føyer meg inn blant gratulantene! Hyggelig at du fikk tak i en GTV6 igjen, som hadde så god lyst!  Dette blir litt av en gjeng med disse bilene til slutt!

Bilen kjenner jeg fra før som demobil for Bergheim og har noen bilder av den utenfor butikken på Ensjø, med det første Zender settet som ble montert her.  Tenker du nå vil gjerne ha disse bildene så jeg scanner de og sender til deg, så kan du evt. legge de ut om du vil. Regner med at registeret nå også har interesse.

Er det den det sto om i et tidlig alfanytt? Der den nybakte kjøperen skrudde på radioen på vei til jobb, og hørte en motorjournalist teste... HANS BIL!  ;D

Genial artikkel.. må prøve å finne den igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dan,

De bildene må du legge ut vettu!  ;D

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=10862.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Jekken på Vestby står klar hvis du vil innom for oljeskift - jeg og Stian blir vel boende der i påska :)

Eventuelt som Stian sier kan du jo stikke innom for litt jobber som betaler lakken på Giulia'n ;)

Ser forresten på bildet at bilen ikke har listene langs dørene som kom på 82(?) modellen - disse satt fast i huller i dørene. Tyder da på at disse har blitt tettet og bilen lakkert en eller annen gang? Eller kanskje de ble fjernet i forbindelse med Zender kittet?

Har du sett deg ut noen felger?

Det manglet noen lister på bilen når jeg var å kjøpte den i helga, men listene er i bestilling. Mulig de ikke rekker frem innen jeg henter bilen på mandag, men de er underveis ihvertfall.

Jeg er veldig usikker angående felger, personlig så synes jeg ikke det er så veldig mange felger som kler GTV6 veldig bra.

Dimensjonen jeg ser etter er 9x16 bak og 8x16 foran, men vi får se hva jeg finner. 17" er jo også en option, men jeg synes 16" er penere.

Må finne noen felger med litt kant, men budsjettet tillater ikke Compomotive TS akkurat for øyeblikket  :P

Gabor, bilder av bilen med Zender-kit'et hadde vært helt knall! Gi meg et hint når du får scannet de, så gir jeg deg addressen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette den GTV6en som står tilsalgs på finn.no??

Jeg har ikke sett noen GTV6 annonse på finn.no, har du link?

Bilen jeg har kjøpt sto annonsert på autodb.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 17" felger så driter du i senkinga? Da vil jo hjulene passe bra inni tror jeg  ::) samt du får bra bakkeklaring da våre norske veier ikke akkuratt er noe racing glatt vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 17" felger så driter du i senkinga? Da vil jo hjulene passe bra inni tror jeg  ::) samt du får bra bakkeklaring da våre norske veier ikke akkuratt er noe racing glatt vei.

Omkretsen på 17" og 16" hjul skal være lik, det er kun profilen på dekkene som er større på 16". Hvis ikke så har man satt på feil dimensjon...

Jeg mener det er enda viktigere å senke bilen med 17" enn ved 16". Dette fordi 17" i utgangspunktet er for store felger på GTV6 (litt avhengig av felgdesign), og bilen ser for ut som om den står på stylter/er heiset....

Just my 2 cents, sikkert mange som er uenige  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis hadde en golf 2 en gang i verden som var senket kun 40 og hadde 17" felger... den ble minst like høy som om den ikke skulle vært senket... hehe

Men..  en GTV6 skal ikke har mer enn 16"  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personligt liker jeg 15"med litt gummi 205/55 15" er veldigt bra å kjøre med vertfall!. Jeg er ikke noen fan av lavprofil. Å kjører du med gateslics så gjør den "tøff" looken like mye nytte som 16" / 17". I tillegg så er 16" dekk vanskeligere og dyrere å få tak i en 15" og 17"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dan:  ser adressa di er skjult her, så da lurer jeg på hvilken adresse jeg sendte bildene i går  :).  Er de ikke kommet frem, så send meg maliadressa. Min finner du under navnet mitt, så prøver vi igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...