Gå til innhold
164Ivar

Plugger

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et sett med bra plugger til 164`n!

det er en 3 liter 12v og kjører den på beru plugger nå... :-[

Er det fortsatt Golden Lodge som går for å være det beste?

Hvor får jeg eventuelt tak i slike?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til normal daglig kjøring så er faktisk NGK bedre enn GL. Mulig jeg trår i et vepsebol nå men det får så være men dette er iallefall erfaringene jeg har etter to Alfa V6'ere. GL kommer først til sin fulle rett ved skikkelig inspirert kjøring og ved banekjøring. Ved vanlig daglig kjøring så gror GL ganske fort og du må stadig rense eller bytte plugger.

Begge pluggene er kjempebra men hver til sitt bruksområde.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fins altså en merkbar forskjell mellom pluggene ved hard kjøring?

Trur jeg prøver NGK til å begynne med, regner med at de er en god del bedre enn Beru driten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid vært en svoren NGK-tilhenger og aldri hatt dårlige erfaringer med disse. Men innbiller meg at 1600'en i bertonen likte GL (italienske) bedre enn NGK (japanske) i sommer, spesiellt når man fikk opp dampen. Om det er innbilning eller ikke vet jeg ikke, men har ikke opplevd noen vesentlige forskjeller mhp soting mellom NGK og GL. Husker når jeg snakket/gestikulerte med sjefsmekanikeren på Alfa-museet under Goodwood Festival Of Speed 2004 der han kun brukte Golden Lodge under selve bakkeløpet, men skiftet til NGK så fort konkuransen var over. Så det er tydeligvis noe i det 75QV skriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golden Lodge soter nok fortere igjen hvis motoren ikke går som den skal. Feil blanding, oljeforbruk..

Tror det skal godt gjøres at en forholdsvis standard Alfa V6 motor med injection soter ned pluggene. Jeg har bestandig kjørt på Golden Lodge uten noen som helst problemer.

På alfasuden min derimot hadde jeg problemer og gikk over til NGK. Men den har ganske heftige dyser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksempel :

75 QV'en stod lagret hver vinter med oppstart og varmkjøring ca. en gang i mnd. Den første vinteren stod den med GL som resulterte i nedsoting og stygg/urolig gange. Samme hvis bilen bare ble brukt til og fra arbeid (aldri skikkelig varm).

Neste vinter stod den med NGK og fikk aldri de samme problemene. Pluggene var sota og svarte,ja,men ikke grodd som GL ble.

Samme erfaring med GTV6 3.0.

Men hver gang jeg skulle på treff eller skikkelig ferie-langtur så satt jeg inn GL. Da var det aldri problemer når bilen fikk gå seg skikkelig varm og god.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...