Gå til innhold
Spidern

Brera visning Torsdag 30 mars

Anbefalte innlegg

Hørt rykter om at det er en Brera i Bergen også. Skal finne ut om det er hold i dette i morgen (ja jeg tar med kamera!).  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg har opplevd og kjørt Alfa Brera i nesten hele dag  ;D  uten tvil, en vanvittig fin bil! til meget bra pris. Andre trafikkanter kjørte nesten av veien da de så mer på Brera enn på veien de skulle følge  :D

Heldige jævel!! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg har opplevd og kjørt Alfa Brera i nesten hele dag  ;D  uten tvil, en vanvittig fin bil! til meget bra pris. Andre trafikkanter kjørte nesten av veien da de så mer på Brera enn på veien de skulle følge  :D

Ho ho! Blir det noe rablerier om dette i Alfanytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg har opplevd og kjørt Alfa Brera i nesten hele dag ;D uten tvil, en vanvittig fin bil! til meget bra pris. Andre trafikkanter kjørte nesten av veien da de så mer på Brera enn på veien de skulle følge :D

Ho ho! Blir det noe rablerier om dette i Alfanytt?

Litt nå, og masse i neste nummer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tatt bilde??Så utrolig dårlig.. ::)

Du får trøste deg med dette fra Alfa-treff i Ungarn. Et par bilder i fotogalleriet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så Brera og GT ved siden av hverandre i Bergen i dag. Bilhuset Kråkenes har fått

inn en sort Brera til utstilling (ikke til prøvekjøring, desverre).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger jo litt info og videoer under www.alfabrera.no

Gjett hva dere kan se på Rudskogen 27 april  ;D

Nå har dere nok en grunn til å møte opp på årets første banetreff!

ALfanytt kommer til å arrangere sammenligning med GTV 2.0, GTV 2.0 TS og Brera, men det kommer ikke før i nummer 2.

@hilsen Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjett hva dere kan se på Rudskogen 27 april  ;D

Blir det muligheter for medlemmer og prøvekjøre? eller er dette forbeholt styret?  :P

ALfanytt kommer til å arrangere sammenligning med GTV 2.0, GTV 2.0 TS og Brera, men det kommer ikke før i nummer 2.

Dette blir bra. Men du glemmer den viktigste modellen, du mangler GTVens moder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det spørs nå om det blir populært å levere tilbake en bil som har gått 100 runder på Rudskogen med gassglade medlemmer... Vi får se på en praktisk løsning.

Nå det gjelder modellrekkefølge, så har du ett poeng. Hvorfor starte med 116 serie? øh, har det selv  ::):-[  Nå ble jeg litt usikker på hvilken modell du siktet til som moderen, men vi burde nok iallefall gå litt lengre tilbake. Helt enig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes jo en 105 GTV da, og dessuten enda eldre modeller med Veloce i. Uten at det bør ta luven av den testen dere faktisk har tenkt å ha...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakk innom Autostrada i går ettermiddag for å besikte vidunderet.  Trodde kanskje den var utstillt i butikken slik at jeg kunne få et glimt.  Men det stod ingen Brera der.  En selger kom raskt frem, og til min overraskelse så var det en demobil de hadde.  Den var ute på prøvekjøring, men skal snart komme inn igjen. Jeg ble utstyrt med kaffe, brosjyre av Brera og snop i mellomtiden.  Absolutt en fin kundebehandling hos Autostrada, noe de skal ha honnør for.

Etterhvert satt jeg bak rattet på en lekker rød Brera !  Og helt klart; her har Alfa et ess i ermet !!  Nydelig bil med en aggressiv front og hekk med fire potter og litt tilsvarende skråstilte lykter som på fronten.   Hvis jeg kanskje skal sette fingeren på noe er det bilens sideparti. Vanskelig å si helt kontret hva det er, men virker litt "stutt" for meg.  Men fikk ikke tid å studere bilen så mye.  Interiøret var riktig så lekkert med mye aluminium som gav en god kvalitetsfølelse.  Skyview-taket gav også en følelse av luft og plass i den ikke altfor store kupeen.  Baksetehøyden var begrenset - jeg stanget i taket - men hvem bryr seg om det !  Skinnsetene hadde fin kvalitet med pølse-mønster.  Sidestøtten var imidlertid ikke like bra som på GT, som støtter kroppen klart bedre.  Rattet så tøft ut, men grepet kunne gitt mer lær-følelse - den virket litt plastaktig.

Startknapp på motoren, og første gir ble lagt inn i 6-girs kassen.  Fin litt hissig snerr i moteren med bra gassrespons. Den dro bra fra lave turtall og med sjette giret så hadde den kun rundt 2500 omdreininger ved 100km/t. Ble veldig positive til den nye 2.2 literen, som virker sterkere og mer allert enn 2.0 JTS.

Bilen virket tight og fin med bra kvalitetsfølelse. Fikk ikke testet den på grensen, men det virket som den lå meget bra på veien med 18-tommere og med en fin styrefølelse.  Den tok forøvrig alle dumpene i Oslo på en overraskende bra måte, noe som tyder på et godt avstemt understell.

Når GTen er klar for utskiftning, så ruller det nok en Brera inn garasjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på jobb i området - så fristelsen tok overhånd og jeg stakk innom og Autostrada og lånte Brera'n :D Rød Brera på 18" felger vekker oppsikt ute på gaten!!

Ellers var motoren en stor opptur i forhold til 1.9 literen jeg har kjørt i 159! Mye sterkere og drar godt hele registeret - og litt godlyd fra de fire pottene :)

Det er vel på tide å bytte inn BMW'en i en ordentlig bil igjen?  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...