Gå til innhold
Romeo Bertone

3,2l gta motor

Anbefalte innlegg

Hei 116 serie folk, da er det bare og begynne og by,  for nå står det 3,2L GTA motor på ebay ;) ;)

Noen må da slå til her slik at vi får en GTV 116 med ordentlig kraftkilde.

http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-Romeo156-GTA-Engine-22k_W0QQitemZ8051609345QQcategoryZ10370QQrdZ1QQcmdZViewItem

som sakt tidligere,, løp og kjøp 8)

H.R.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de selger den nok til andre, bare man henter den selv kanskje.

Evt få noen man kjenner i UK til å handle og sende...

Har man gode kontakter er alt mulig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er egentlig forskjellen på denne og en av de siste 24v som satt i 164 !? setter en femmer på at likheten er svææært stor. prisen derimot...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er egentlig forskjellen på denne og en av de siste 24v som satt i 164 !? setter en femmer på at likheten er svææært stor. prisen derimot...

0,2 liter slagvolum og ± 20 hk ;D

tar en femmer i øl jeg ;D ;D ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva som satt i 164, men denne har 24 ventiler, 3.2 liter og 250 hk :)

164 QV/Q4 24V ;24ventiler, 3,0 liter og 232 hk :) Ikke store forskjellen, litt chip og friere luftveier, så har man 250 hk+ her også. Satt inn i en pre-93 164 på 1370 kg egenvekt, sparker det bra (ref. Knut v/ Emm-sport service)

mvh Rune, med bare 12 ventiler/200 hk (som også sparker godt i fra ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil denne motoren passe rett inn i stedet for nåværene 2.5 V6 i min 156? Vil vel trenge litt oppgradering på bl.a. bremser etc for godkjenning, men ellers?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er egentlig forskjellen på denne og en av de siste 24v som satt i 164 !? setter en femmer på at likheten er svææært stor. prisen derimot...

0,2 liter slagvolum og ± 20 hk ;D

tar en femmer i øl jeg ;D ;D ;D

det er notert ! kan avhentes ved annledning  ;) eventuelt er det jo noe båt greier i arendal til sommeren...

så neste utfordring, borring eller slaglengde ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er egentlig forskjellen på denne og en av de siste 24v som satt i 164 !? setter en femmer på at likheten er svææært stor. prisen derimot...

0,2 liter slagvolum og ± 20 hk ;D

tar en femmer i øl jeg ;D ;D ;D

det er notert ! kan avhentes ved annledning  ;) eventuelt er det jo noe båt greier i arendal til sommeren...

så neste utfordring, borring eller slaglengde ?

Boring og slanglenge får vi ta når du kommer til "ændal" på "båd ræs", sammen med ølen!

;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borret er det samme, men GTA har lenger slag (78 mm ) og andre stempler. Derfor er veiva fra GTA attraktiv til 3.0, evt, 3,5 og 3.7.

GTA har også egne kammer, og en annen elektronikk.

I tillegg har den en egen oljekjøler. Eller skal det være plug & play å hive den i FWD V6 alfa.

I en 116-serie er det litt mer jobb, men det har vært gjort allerede...

JE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...