Gå til innhold
spider156

Periodisk feil på ABS 156

Anbefalte innlegg

ABS lampa på min 156 lyser etter kvart meir eller mindre fast, men den kan finne på og slokne

i opp til 14 dagar av gongen. Då fungerer ABSén. Motor Forum greier ikkje å få fram kvar feilen

ligg ved elektronisk feilsøk. Sjølv reknar eg kanskje med at det er sensorane som fuskar. Er det

nokon som har vore bort i liknande problem, og kan gje eit godt tips?

Spider 156 :-\ :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har hatt samme greia i min '98 156 etter en tur i vaskehallen (skal ikke skje igjen!). Lampa lyste like etterpå, slukket ved "restart" av bilen, men kom like fort på igjen. Så lenge lampa lyste virket heller ikke ABS. Den drev på slik som du beskriver det; av og på etter eget forgodtbefinnende. Men etter tre uker, kanskje en måned så ga den seg, og ABS'en har virket siden. Ca. 2-3 mnd.

Vet ikke om dette hjelper deg, men det var min erfaring med problemet.

Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sammen problem på min 155 da jeg kjøpte den for noen år siden og MF i Asker slet ganske lenge før de fant ut av det. Du kan jo ta en telefon til verksmester Viermyr på MF i Asker og høre om han husker saken og hva han endte opp med å finne ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...